تغییرات پوستی در سرطان سینه

تغییرات پوستی در سرطان سینه | قرمزي پوست، فرو رفتگی ،ضایعات و سایر علائم

سرطان سینه یکی از شایع ترین و مخرب ترین انواع سرطان ها است که میلیون ها زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.


تغییرات پوست در سرطان سینه در بسیاری از موارد یکی از اولین نشانه های سرطان سینه است و می تواند نشان دهنده انواع مختلف سرطان سینه باشد. دانستن اینکه از نظر تغییرات پوستی باید به دنبال چه چیزی باشید می‌تواند به فرد کمک کند تا علائم اولیه سرطان سینه را تشخیص دهد. از جمله تغییراتی که در اثر سرطان سینه بر پوست این ناحیه تاثیر می گذارد، عبارت اند از: تغییر رنگ، بزرگ شدن، فرورفتگی و زخم روی سینه ، اشاره داشت. سرطان سینه یک بیماری تهدید کننده زندگی است و در سال های اخیر در حال افزایش است. پیشنهاد می کنم در ادامه این مطلب همراه ما باشید چرا که به مباحث مهمی در مورد تغییرات پوست در سرطان سینه خواهیم پرداخت.


تغییرات پوستی در سرطان سینه

تغییرات پوستی سینه در سرطان سینه

تغییرات پوست سینه می تواند یکی از مهم ترین نشانه های سرطان سینه باشد و نباید آن ها را نادیده گرفت، از تغییر رنگ مثل قرمزی پوست سینه و فرو رفتگی گرفته تا بثورات، ضایعات و سایر علائم پوستی سرطان سینه. تغییرات در پوست پستان می تواند نشان دهنده سرطان سینه باشد. مراجعه به متخصص برای هر نوع تغیر شکل در سینه ها باید در اسرع وقت صورت بگیرد. بدون شک، شناسایی هر گونه تغییری که برای بدن خود فرد نامناسب به نظر می رسد، مهم است. چرا که هر فردی متفاوت است و بدن خود را بهتر از دیگران می شناسد. دانستن اینکه چه علائمی باید به چه عواملی توجه کرد می تواند به جلوگیری از عوارض جدی که با تشخیص زود هنگام می توان از آن ها جلوگیری کرد، بسیار حیاتی می باشد. در ادامه به بررسی کامل هر یک از تغییرات پوستی سینه خواهیم پرداخت.


چرا و چگونه افراد به سرطان سینه مبتلا می شوند؟

چرا و چگونه افراد به سرطان سینه مبتلا می شوند؟

در مورد چگونگی مبتلا شدن افراد به سرطان سینه باید اشاره داشت که سرطان سینه، نوعی از سرطان است که از بافت پستان شروع می شود و در صورت عدم درمان به موقع می تواند به سایر اندام های بدن سرایت کند. در حال حاظر، علل سرطان سینه هنوز نا شناخته است، اما دانشمندان بر این باورند که عوامل مختلفی از قبیل: ژنتیک، عادات سبک زندگی و قرار گرفتن در معرض محیط در ایجاد آن نقش دارند.

با این حال، اصلی ترین عامل ابتلا افراد به سرطان سینه از طریق جهش‌ های ژنتیکی  و به صورتی ارثی می باشد که از طریق والدین به فرزندان شان منتقل می‌شود. این جهش ‌های ژنتیکی می‌تواند در بدو تولد وجود داشته باشند یا در مراحل بعدی زندگی ایجاد شوند و احتمال ابتلا فرد به انواع خاصی از سرطان ‌ها (از جمله سرطان سینه) را افزایش دهند. علاوه بر این، عوامل دیگری از قبیل:

  • قاعدگی زودرس
  • یائسگی دیررس
  • و همچنین درمان جایگزینی هورمونی وجود دارد که افراد مستعد ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

التهاب پوستی در سرطان سینه

  • در ابتدا در نظر داشته باشید که لکه های قرمز روی سینه که دقیقا مثلا آلرژی، اگزما و به طور کلی واکنش پوست به محیط بیرون می باشد را با علائم سرطان سینه اشتباه نگیرید.. در هر صورت اگر التهاب علت مشخصی نداشته باشد، و دکتر متخصص تشخیص دهد که این التهاب به درون سینه مربوط می شود، شما باید ماموگرافی تشخیصی و سونوگرافی سینه انجام دهید. علت اصلی این علامت می تواند عفونت پستان یا انواع نادر سرطان سینه باشد.
  • یکی دیگر از علائم التهابی پوست سینه، التهاب پوست شبیه پوست پرتقال است که در صورت نمایان شدن این نشانه ، شرایط بسیار بحرانی خواهد بود.
  •  اگر این نشانه ها، با گرمی و قرمزی و درد سینه، همراه باشد به احتمال بسیار زیاد، سرطان سینه از نوع التهابی تشخیص داده می شود. توجه نمایید که گاهی تهاجم سلول های سرطانی می تواند موجب ایجاد زخم روی سینه شود.
  • زخم روی پستان که بر اثر چسبندگی بافت سرطانی به نواحی زیر سینه، موجب ایجاد تغییراتی در فرم سینه می شود شود. به همین دلیل ممکن است پوست سینه دچار زخم شود.

سرطان سینه یکی از شایع ترین و در عین حال قابل پیشگیری ترین انواع سرطان است. تغییرات پوستی بزرگ ترین نشانه سرطان سینه در مراحل اولیه آن است. یکی از علائم هشدار دهنده اصلی سرطان سینه، تغییرات در پوست سینه ما است، این تغییرات می تواند از تورم یا قرمزی در اطراف سینه و همچنین هرگونه پوسته پوسته شدن یا تحریک نوک پستان شما را شامل شود. دانستن انواع مختلف و ویژگی های این علامت های خاص می تواند به شما کمک کند تا بهتر از خود مراقبت نمایید.


زخم روی سینه نشانه چیست 

زخم روی سینه می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد و لزوماً به معنای وجود سرطان سینه نیست. با این حال، در برخی موارد، تغییرات پوستی از جمله زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند، می‌توانند نشان‌دهنده نوعی سرطان سینه به نام سرطان سینه التهابی باشند. سرطان سینه التهابی یک نوع نادر اما جدی از سرطان سینه است که می‌تواند باعث قرمزی، تورم و گرمی پوست شود و گاهی اوقات به صورت زخم ظاهر می‌شود.

با این حال، بسیاری از شرایط پوستی که زخم ایجاد می‌کنند، ناشی از علل غیرسرطانی هستند، مانند عفونت‌ها، التهاب، یا واکنش‌های آلرژیک. 

مهم است که هرگونه تغییر جدید یا مداوم در پوست سینه، از جمله زخم‌ها، باید توسط یک متخصص پزشکی ارزیابی شود. ارزیابی ممکن است شامل معاینه فیزیکی، تصویربرداری (مانند ماموگرافی یا اولتراسوند)، و در صورت لزوم، نمونه‌برداری باشد. تشخیص زودهنگام می‌تواند به مدیریت بهتر شرایط و نتایج درمانی منجر شود. 

اگر نگرانی خاصی در این زمینه دارید، توصیه می‌شود که به پزشک مراجعه کنید تا ارزیابی دقیق‌تری صورت گیرد.


علائم انواع سرطان سینه

علائم انواع سرطان سینه

آگاهی از انواع مختلف سرطان سینه و تغییرات پوستی مرتبط با آن ها بسیار مهم است. وقتی صحبت از سینه ها می شود، انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد که به طور متفاوتی ظاهر می شوند. از توده ها گرفته تا تغییر در بافت و تغییر رنگ پوست سینه، این علائم می تواند نشان دهنده این باشد که چیزی در این میان، اشتباه است. هر نوع از سرطان سینه ای، علائم خاص خود را دارد که باید توسط یک متخصص بررسی شود.

به طور کلی علائم سرطان سینه به دو دسته تقسیم بندی می شود که عبارت است از

1. علائم اولیه سرطان سینه که شامل: قرمزی، تورم و التهاب پوستی سینه  و درد در بخش های مختلف پستان و تغییر در سایز، حالت و نوک سینه

2. علائم تهاجمی سرطان سینه که شامل : احساس خارش ، التهاب شدید در سینه  ، تغییر حالت یا سفت شدن شدید پستان ، پوسته پوسته شدن اطراف نوک سینه ایجاد توده در سینه

بیشتر بخوانید : 


سرطان سینه سه گانه منفی :سلول ها در این نوع سرطان، از نوع قاعده ای شکل بوده که به همین دلیل است که مجراهای پستانی را می‌پوشانند. متاسفانه این سرطان از انواع بدخیم محسوب شده و به شکلی سریع گسترش یافته و بعد از روند درمان نیز در کوتاه ‌ترین زمان احتمال بازگشت را دارد.

سرطان پستان متاستاتیک :زمانی که سرطان پستان متاستاتیک به بخش سینه و دیواره آن گسترش پیدا می یابد. از جمله علائم این نوع از سرطان عبارت است از: درد، ترشح از سینه، توده های مختلف در ناحیه زیر بغل و همچنین ضخیم ‌تر شدن این نواحی می باشد.


علائم سرطان پستان در افراد

علائم سرطان پستان در افراد

سرطان سینه یکی از کشنده ترین و شایع ترین انواع سرطان در زنان، به ویژه در افراد بالای 50 سال در جهان است. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، تخمین زده می شود که از هر 8 زن، 1 نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می شود. تشخیص زودهنگام کلیدی برای غلبه بر این بیماری است، بنابراین باید بدانیم به عنوان علائم و نشانه ‌های بالقوه ‌ای که می‌تواند نشانه‌ای از سرطان سینه باشد، را تشخیص دهیم.

به طور کلی علائم شایع سرطان سینه می‌تواند شامل:

  1. تغییر در بافت پوست اطراف سینه مانند: چروک یا فرو رفتگی
  2. تغییرات در نوک پستان (مانند قرمزی یا پوسته‌پوسته شدن)
  3. اگر هر گونه درد (به ویژه حساسیت) را در اطراف سینه ‌ها
  4. توده ‌های غیر معمول در اطراف سینه یا زیر بغل
  5. تغییر در اندازه یا شکل یکی یا هر دو سینه ها
  6. ترشحات غیر شیری از نوک پستان

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید