جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی پلک در تهران | جراحی بلفاروپلاستی در تهران

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک در تهران روشی است که به ترمیم افتادگی پلک کمک می کند. این روش ممکن است شامل برداشتن چربی، پوست و عضله اضافی باشد.



بلفارو پلاستی در تهران: از جراحی بلفاروپلاستی چه میدانید؟

بلفاروپلاستی یک جراحی پلاستیک است که با هدف تغییر شکل پلک ها و شکل چشم ها انجام می شود. در طی جراحی پلک، جراح چربی و پوست اضافی روی پلک و اطراف آن را برمی دارد.

به لطف بلفاروپلاستی در تهران می توان چشم ها را کشیده کرد، کیسه ها و ورم های زیر چشم را از بین برد و افتادگی پلک را اصلاح کرد.

بین بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین و همچنین بلفاروپلاستی دایره ای (در طی آن هر دو پلک به طور همزمان جراحی می شوند) تفاوت وجود دارد.


  • بلفاروپلاستی پلک بالا

قبل از بلفاروپلاستی پلک بالا، ناحیه ای از پوست که تحت مداخله جراحی قرار می گیرد، علامت گذاری می شود. جراح برش کوچکی روی پلک فوقانی ایجاد می‌کند و عمل جراحی پلاستیک عضله چشمی را انجام می‌دهد و بافت های چربی را جابجا یا از حذف میکند. همچنین در طول عمل، پزشک پوست های اضافی پشت پلک را برداشته و افتادگی پلک را رفع میکند

مراحل بلفاروپلاستی پلک بالا

پس از اتمام عمل، پزشک خط برشی را ایجاد می کند که به دلیل محل قرارگیری آن (واقع در چین طبیعی پوست) عملاً ناپیدا است. برای جلوگیری از کاهش تورم ناشی از بلفاروپلاستی، از پدهای ژلی روی پلک ها استفاده می شود تا پوست خنک شود.


  • بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین به شما این امکان را می دهد که از شر ورم های زیر چشم (ورم هایی که  ناشی از کاهش خاصیت ارتجاعی پوست است در اثر افزایش سن به وجود می آیند)، پوست اضافی و ورم پلک تحتانی خلاص شوید.

قبل از انجام جراحی پلک پایین با مشاوره پزشک زیبایی، معاینه و علامت گذاری پلک پایین با ابزار مخصوص انجام می شود.


کاربردهای بلفاروپلاستی  

  • رفع عیوب اکتسابی یا مادرزادی (چرخش و وارونگی پلک)
  • افتادگی پلک فوقانی
  • افتادگی پلک (پتوز)
  • چین و چروک عمیق
  • چین های زیر چشم
  • فتق های چرب زیر چشم

نکات مهم بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به دلایل زیبایی نیز قابل انجام است. جراح پلاستیک می تواند با اضافه کردن یا جابجایی بافت چربی، شکل پلک را تغییر دهد و یا کشیدگی چشم را افزایش یا کاهش دهد.


قبل از بلفاروپلاستی  چه آزمایش هایی باید انجام داد؟

قبل از جراحی پلک، ابتدا باید با جراح مشورت کنید و تحت آزمایش قرار بگیرید. مطالعات تشخیصی قبل از بلفاروپلاستی عبارتند از:

  • آزمایش خون (بالینی، بیوشیمیایی)
  • نوار قلب
  • کواگولوگرام
  • آزمایش برای ویروس های HIV، هپاتیت C و B

قبل از عمل مشاوره چشم پزشک الزامی است، پزشک باید معاینه ای انجام دهد و احتمال جراحی و عدم وجود موارد مانع عمل (سندرم چشم خشک، بیماری های التهابی چشم و...) را تأیید کند.

برای آماده شدن برای جراحی پلاستیک پلک، باید دو هفته قبل از آن سیگار را ترک کنید (می تواند دوره توانبخشی بعد از جراحی را کاهش دهد). در جلسه مشاوره باید داروهایی را که در حال حاضر مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.

یک جراح پلاستیک ممکن است توقف موقت استفاده از داروهای ضد انعقاد، داروهای ضد التهابی و سایر داروهایی که لخته شدن خون را کاهش می دهند را توصیه کند.

بلفاروپلاستی با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود. مدت زمان جراحی پلاستیک روی پلک ها به نوع آن بستگی دارد (رفع فتق چربی زیر چشم، بزرگ شدن برش چشم). بلفاروپلاستی معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد.


موارد منع بلفاروپلاستی

قبل از بلفاروپلاستی، جراح برای تشخیص بیماری می فرستد تا مطمئن شود هیچ گونه منع مصرفی برای عمل وجود ندارد. موارد منع بلفاروپلاستی:

  • افزایش فشار داخل چشم؛
  • اختلال در انعقاد خون؛
  • آسیب به قرنیه در نتیجه تولید مایع اشک آور کاهش می یابد یا وجود ندارد (سندرم "چشم خشک").
  • دیابت.

بلفاریت، ورم ملتحمه، گل مژه و سایر بیماری های التهابی چشم از موارد منع موقت بلفاروپلاستی هستند. هنگامی که روند التهابی سپری شد، می توانید با مشورت قبلی با چشم پزشک، برای بلفاروپلاستی وقت بگیرید.


سوالات مرتبط با بلفاروپلاستی 

چرا پلک های من شروع به افتادگی کرده اند؟

عواملی که ظاهر پلک های شما را تغییر می دهند عبارتند از مصرف الکل و تنباکو، آسیب های ناشی از نور خورشید، رژیم غذایی و ژنتیک. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از دلایل تغییر ظاهر پلک های شما در طول زمان آورده شده است.


چه سنی برای جراحی پلک مناسب است؟

افرادی که تحت عمل جراحی پلک قرار می‌گیرند، معمولاً حداقل در اواسط 30 سالگی هستند. این به این دلیل است که روند پیری در اکثر افراد در این زمان به وضوح روی پلک ها تأثیر می گذارد. با این حال، اگر حداقل 18 سال دارید و نگران ظاهر پلک خود هستید، این روش ممکن است برای شما مناسب باشد.


چه شرایط پزشکی ممکن است فردی را برای این روش مناسب کند؟

چندین شرایط پزشکی ممکن است فردی را به عنوان کاندید جراحی پلک در تهران رد صلاحیت کند. به عنوان مثال، در صورت مشکلات قلبی احتمالاً شما را برای عمل رد صلاحیت می کنند زیرا یک مرحله آماده سازی مهم خودداری از مصرف NSAID برای چند روز متوالی است.

با این حال، بعید است که پزشک مراقبت های اولیه به شما اجازه دهد که استفاده از NSAID ها را چند روز برای آماده شدن برای جراحی پلک قطع کنید. همچنین در صورت اینکه نزدیک به عمل دچار بیماری هایی که که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن میشوند نیز از عواملی است که باعث میشود عمل شما به عقب بیافتد.

اگر دچار بیماری شدید، باید حداقل 14 روز منتظر بمانید تا این عمل را برای شما انجام دهند، زیرا جراحی پلک انرژی زیادی از بدن شما صرف می کند تا همزمان از شما در برابر سایر عفونت های احتمالی محافظت کند و همچنین عفونت فعلی که بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهدرا نیز بهبود ببخشد. علاوه بر این، در صورت شیردهی یا بارداری، از این روش محروم خواهید شد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید