جراحی ژنیکوماستی

 بهترین جراح  ژنیکوماستی

در تعریف پزشکی اختلال بزرگ شدن سینه آقایان را ژنیکوماستی می نامند ، این اختلال منجر به کاهش اعتماد به نفس آنان شده و همچنین می تواند سبب بروز مشکلاتی در حین انجام فعالیت های فیزیکی شود. عواملی همچون وارثت ، تغییرات هورمونی ، افزایش وزن ، تاثیر برخی از داروها ، مصرف مواد مخدر و از این قبیل موارد می تواند در بروز این اختلال موثر باشد. آقایانی که با این اختلال درگیر هستند ، می توانند اقدام به انجام جراحی ژنیکوماستی نمایند ؛ تنها باید دقت کنند که دریافت نتایج مطلوب از این جراحی ، نیازمند مراجعه به جراح پلاستیک با تجربه و ماهر است.



جراحی ژنیکوماستی

در تعریف پزشکی اختلال بزرگ شدن سینه آقایان را ژنیکوماستی می نامند ، این اختلال منجر به کاهش اعتماد به نفس آنان شده و همچنین می تواند سبب بروز مشکلاتی در حین انجام فعالیت های فیزیکی شود. عواملی همچون وارثت ، تغییرات هورمونی ، افزایش وزن ، تاثیر برخی از داروها ، مصرف مواد مخدر و از این قبیل موارد می تواند در بروز این اختلال موثر باشد. آقایانی که با این اختلال درگیر هستند ، می توانند اقدام به انجام جراحی ژنیکوماستی نمایند ؛ تنها باید دقت کنند که دریافت نتایج مطلوب از این جراحی ، نیازمند مراجعه به جراح پلاستیک با تجربه و ماهر است.

در حین انتخاب جراح ژنیکوماستی ، باید به نکاتی در ذیل به آن ها اشاره شده است ، بسیار توجه نمایید :

  • آیا جراح مورد نظر دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک ، را گذرانده است.
  • سابقه کار و فعالیت جراح
  • تعداد جراحی های انجام شده خوب و موفق
  • میزان رضایت بیماران از جراح ژنیکوماستی

ژنیکوماستی (بزرگ شدن سینه در مردان) در هر سنی میتواند رخ دهد. ژنیکوماستی می‌تواند باعث مشکلات اجتماعی و ناراحتی برای افراد شود. ژنیکوماستی ممکن است در نوزادان پس از تولد به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ یا افزایش سن رخ دهد. به طور کلی، ژنیکوماستی یک مشکل حاد نیست، اما کنار آمدن با این وضعیت می‌تواند از نظر اجتماعی سخت باشد. مردان مبتلا به ژنیکوماستی گاهی اوقات در سینه خود احساس درد و سوزش می‌کنند. انتخاب لباس و پذیرش اجتماعی از این موقعیت می¬تواند به موقعیت‌های بسیار اذیت کننده‌ای منجر شود. از آنجایی که ژنیکوماستی تصویر مردانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند مشکلات روحی و روانی بسیاری ایجاد کند .بنابراین انتخاب یک دکتر خوب بزرگی سینه در آقایان میتواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد.


درمان ژنیکوماستی چگونه است؟

در صورت نگران بودن درباره رشد بافت پستان ، به پزشک مراجعه کنید ؛ ایشان درباره گزینه های درمان با شما گفتگو خواهد کرد.
اگر پزشک نیاز مریض را درمان تشخیص دهد ، موارد زیر را توصیه میکند :

  • جراحی برای برداشتن بافت پستان اضافی
  • دارو برای تنظیم بهم ریختگی تعادل هورمون

اگر برای مدت زیادی ژنیکوماستی داشته اید و بدن شما به درمان های دارویی و سایر درمان های غیر جراحی ، واکنش مثبت نشان نداده است ، می توانید جراحی را به عنوان گزینه درمان انتخاب کنید.

در صورت احساس درد در ناحیه و نیز در صورت وجود برآمدگی آشکار ، به پزشک مراجعه کنید ؛ گاهی اوقات لازم است برآمدگی ایجاد شده ، برداشته شود ؛ ژنیکوماستی هیچ ارتباطی با سرطان پستان ندارد ، ولی اگر نگران تورم ایجاد شده در این اندام خود هستید ، به پزشک مراجعه کنید.


  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 


هزینه عمل جراحی ژنیکوماستی جقدر میباشد؟

دانستن هزینه نهایی جراحی ژنیکوماستی ، نیازمند مراجعه به جراح پلاستیک و انجام معاینات لازم می باشد ؛ بنابراین قبل از انجام معاینات توسط پزشک نمی توان هزینه آن را مشخص کرد.


ژنیکوماستی چگونه بوجود میاید؟

ژنیکوماستی به علت بی‌نظمی یا عدم وجود هورمونهای استروژن و تستوسترون ایجاد می‌شود. به بیان دیگر، اگر میزان تستوسترون در بدن کاهش یابد یا میزان استروژن افزایش یابد، ممکن است ژینکوماستی ایجاد شود. این تغییرات هورمونی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی از این تغییرات طبیعی هستند و هیچ بیماری زمینه‌ای دیگری وجود ندارد.


بررسی علل ژنیکوماستی

  • تغییرات هورمونی

همانطور که مشخص است، تستوسترون و استروژن هورمون‌هایی هستند که ویژگی‌های جنسی را در مردها کنترل می‌کنند. در حالی که تستوسترون ویژگی‌های مردانه مانند توده عضلانی و موهای بدن را تعیین می‌کند، استروژن ویژگی‌‌های زنانه مانند رشد سینه را کنترل می‌کند. برخلاف آنچه شناخته شده است، مردان نیز مقدار کمی هورمون استروژن را سنتز می‌کنند. ژنیکوماستی زمانی رخ می‌دهد که این تعادل تستوسترون و استروژن در مردان به سمت استروژن تغییر کند

 

  • ژنیکوماستی در نوزادان

بیش از نیمی از نوزادان پسر به دلیل استروژنی که از مادرشان به آنها منتقل می‌شود، با سینه‌های بزرگ متولد می‌شوند. بافت سینه متورم به طور خود به خود در عرض دو تا سه هفته پس از تولد ناپدید می‌شود.

 

  • ژنیکوماستی در دوران نوجوانی

ظهور ژنیکوماستی به دلیل بی نظمی‌های هورمونی که در دوران نوجوانی مشاهده می‌شود، وضعیتی است که اغلب مشاهده می‌شود. در 90 درصد موارد، بافت متورم سینه به طور خود به خود در عرض شش ماه تا دو سال برمی‌گردد. ژنیکوماستی در بزرگسالان: بروز ژنیکوماستی در سنین 50-69 سالگی دوباره افزایش می‌یابد. از هر 4 مرد در این گروه سنی، یک نفر دچار ژنیکوماستی می‌شود.

  • استفاده نادرست یا عوارض جانبی بسیاری از داروها و گروه‌های دارویی می‌تواند باعث ژنیکوماستی شود.
  • گاهی محصولات گیاهی که افراد استفاده می کنند ممکن است باعث بی نظمی در هورمون ها شود و برای آقایان ژنیکوماستی را به دنبال داشته باشد.
  • برخی از بیماری‌ها با برهم زدن تعادل هورمونی می‌توانند باعث ژنیکوماستی شوند.
  • پرکاری تیروئید ترشح بیش از حد هورمون تیروئید است. عدم تعادل هورمونی ناشی از آن می‌تواند باعث ژنیکوماستی شود.
  • ژنیکوماستی اغلب در بیماران همودیالیزی با نارسایی کلیه دیده می‌شود.
  • هیپوگنادیسم اختلالی است که در مردان با عملکرد ناکافی بیضه رخ می‌دهد. این در نتیجه سندرم کلاین فلتر یا ناهنجاری های هیپوتالاموس رخ می‌دهد. این بیماری منجر به کاهش هورمون تستوسترون می‌شود و باعث ایجاد ژنیکوماستی می‌شود.
  • مواد مخدر و الکل

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد


آیا ژنیکوماستی خطر سرطان پستان را به همراه دارد؟

در بسیاری از مطالعاتی که در مورد مردان مبتلا به ژنیکوماستی انجام شده است در مقایسه با سایر مردان، افزایش خطر سرطان پستان مشاهده نشده است. بطور کلی یک درصد از کل سرطان سینه در آقایان ایجاد می شود (99 درصد خانم ها).

هر چند در بیماران مبتلا به سندرم کلاین فلتر (XXY) ریسک ایجاد سرطان پستان 60 برابر می شود. بنابراین در تمامی بیماران مبتلا به ژنیکوماستی (به غیر از سندرم کلاین فلتر)، بدون نگرانی از خطر سرطان پستان، انجام درمان جراحی (با تکنیک های مختلف لیپوساکشن با یا بدون برش جراحی) معقول و منطقی می باشد.

در بیماران مشکوک به هیپوگنادیسم، باید سندرم کلاین فلتر رد شود، چون در نحوه درمانی تاثیرگذار می باشد. زیرا ر این گروه از بیماران به خاطر خطر سرطان، روش های جراحی با برش باز (ماستکتومی) ارجح تر است.


درمان ژینکوماستی توسط دکتر رقیه جلیلی

درمان صحیح ژنیکوماستی در درجه اول به تعیین نوع بزرگ شدن سینه و تشخیص صحیح بیماری زمینه ای بستگی دارد. دکتر رقیه جلیلی پس از گرفتن شرح حال دقیق بیمار و انجام معاینه فیزیکی دقیق ، در صورت نیاز، تصویربرداری و آزمایشات آزمایشگاهی تکمیلی را تجویز می‌کند و در نهایت با توجه به تمام داده‌های به دست آمده، بیماری زمینه‌ای تشخیص داده شده و درمان مناسب برنامه‌ریزی می‌شود.


نمونه جراحی ژنیکو ماستی که توسط دکتر جلیلی انجام گرفته است

برای مشاهده نمونه جراحی ها میتوانید روی این لینک کلیک کنید


درباره دکتر رقیه جلیلی|بهترین جراح ژنیکوماستی در ایران

دکتر رقیه جلیلی پزشک مجرب در زمینه جراح سینه و پستان در تهران، مشغول به فعالیت پزشکی و خدمات درمانی به شما عزیزان می باشند. برخی از خدمات که توسط دکتر رقیه جلیلی، با پیشرفته ترین تکنیک های پزشکی ارائه می شود، شامل موارد ذیل می باشد: جراح سرطان سینه / جراح زیبایی سینه / جراح سینه آقایان (ژنیکوماستی) / جراح شکم / لیپوماتیک / تزریق چربی

دکتر جلیلی متخصص در زمینه پروتز سینه و انواع بیماریهای سرطان سینه دکتر رقیه جلیلی در سال 1371 با قبولی در کنکور سراسری، وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شدند و در شهریور ماه 1378 فارغ التحصیل شده اند. ایشان بعد از گذراندن تعهدات قانونی و طبابت در شهرهای مرزی، در آزمون تخصصی سال 84 در رشته جراح عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران قبول شده و دوره تخصصی را در بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان فیروزگر سپری کرده و در سال 88 فارق التحصیل شدند. ایشان بعد از فارق التحصیلی از همان ابتدا در کنار تعهدات قانونی و انجام عمل های جراح اورژانسی و درمانی، در زمینه عمل های زیبایی نیز فعالیت های فراوانی داشتند. بعد از اتمام تعهدات قانونی مدتی در زمینه بیماری های ناحیه مقعد، پستان و عمل های زیبایی فعالیت داشتند . ..

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید