صفر تا صد جراحی سینه

صفر تا صد جراحی سینه | هر آنچه قبل از جراحی سینه لازم است بدانید

داشتن سینه‌های بزرگ و افتاده یا سینه‌های کوچک و همچنین بازسازی سینه بعد از پشت سر گذاشتن سرطان همه از مهم‌ترین دلایلی هستند که شما را به جراحی سینه ترغیب می‌کنند. منتهی روش‌های متعددی برای رفع هر کدام از مشکلات سینه از بزرگی یا کوچکی سینه گرفته تا افتادگی سینه‌ها و بازسازی آن‌ها وجود دارد که هر کدام مزایا و عوارض خاصی دارند. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب ضمن معرفی انواع روش‌های بزرگ و کوچک کردن سینه، لیفت و بازسازی سینه شما را با مزایا و عوارض آن‌ها نیز آشنا کنیم.


هدف شما از جراحی سینه چیست؟

هدف شما از جراحی سینه چیست؟

بزرگ یا کوچک بودن سینه‌ها، افتادگی آن‌ها و همچنین تن دادن به برداشتن سینه‌ها به دلیل بروز سرطان سینه که شما را مجبور به بازسازی سینه‌ می‌کند؛ همه عواملی هستند که شما را به جراحی سینه یا ماموپلاستی سوق می‌دهند.

به گونه‌ای که امکان دارد سینه‌های کوچک یا برعکس سینه‌های بزرگی داشته باشید که بخواهید با ماموپلاستی، آن‌ها را بزرگ یا کوچک کنید. از طرفی شاید به دلایل متعددی به افتادگی سینه دچار شده باشید و بخواهید با لیفت سینه، آن‌ها را بالا برده تا سینه‌های خوش فرمی داشته باشید.

حتی ممکن است سرطان سینه را پشت سر گذاشته و مجبور شده باشید یک یا هر دو سینه خود را با عمل جراحی بردارید؛ اما اکنون به دنبال عمل جراحی بازسازی سینه‌ باشید. به صورت خلاصه هر فردی که به دنبال جراحی سینه است، متناسب با مشکلی که دارد، یکی از اهداف زیر را دنبال می‌کند:

  • بزرگ کردن سینه
  • کوچک کردن سینه
  • لیفت یا بالا کشیدن سینه
  • بازسازی سینه بعد از سرطان

جراحی سینه به دلیل کوچک بودن سینه

جراحی سینه به دلیل کوچک بودن سینه

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود به جراحی سینه فکر کنید، کوچک بودن سینه است. از آن‌جایی که یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی در اندام خانم‌ها، سینه‌های آن‌ها است، داشتن سینه‌های کوچک که برآمدگی خاصی نداشته باشد و به چشم نیاید بسیار آزاردهنده است.

از این‌رو خیلی از خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند به فکر عمل ماموپلاستی یا همان جراحی سینه‌ها می‌افتند. در ادامه شما را با دلایلی که موجب می‌شوند سینه‌های کوچکی داشته باشید و انواع روش‌های جراحی سینه برای داشتن سینه‌هایی بزرگ و خوش‌فرم آشنا خواهیم کرد.

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد


دلیل کوچک بودن سینه‌ چیست؟

دلیل کوچک بودن سینه‌ چیست؟

کوچک بودن سینه دلایل متعددی دارد از لاغری مفرط گرفته تا کمبود هورمون‌های تخمدان و هیپوفیز مولد؛ در ادامه هر یک از دلایلی که منجر به بروز این مشکل می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

  • پایین بودن وزن

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شما را مجبور به جراحی سینه می‎‌کند، پایین بودن وزن است. البته پایین بودن وزن هم دلایل مختلفی دارد که شامل: ژنتیک و رژیم لاغری می‌باشد.

همانطور که می‌دانید چربی‌ها بیشترین میزان بافت سینه را تشکیل می‌دهند. از این‌رو آن دسته از افرادی که دارای وزن و چربی بالاتری هستند، سینه‌های بزرگی دارند و آن دسته از افرادی که دارای وزن کم و چربی کمتری هستند، سینه‌های کوچکی دارند.

گاهی اوقات داشتن وزن کم و درنتیجه چربی کم در همه نواحی بدن به ویژه سینه‌ها به دلیل مشکلات ژنتیکی است. اما در غیر این صورت رژیم‌های لاغری و سوء تغذیه منجر به کاهش وزن و کوچک شدن سینه‌ها می‌شود که اکثر اوقات موجب افتادگی سینه‌ها نیز می‌شود.

  • کمبود هورمون‌های تخمدان و هیپوفیز مولد


 

اگر دچار مشکلات ژنتیکی و سوء تغذیه نیستید و درنتیجه وزن شما کم نیست، مطمئنا به دلیل مشکلات هورمونی، سینه‌های کوچکی دارید. کمبود هورمون‌های تخمدان و هیپوفیز که درنتیجه موجب کم کاری تیروئید نیز می‌شود، یکی از اصلی‌ترین دلایل بعد از پایین بودن وزن است که منجر به کوچکی سینه‌ها می‌شود.


 

انواع روش‌های بزرگ کردن سینه

انواع روش‌های بزرگ کردن سینه

حالا که با دلایل کوچک بودن سینه آشنا شدید، وقت آن رسیده که با تمامی روش‌هایی که توسط پزشکان برای بزرگ کردن سینه‌ها به کار گرفته می‌شوند نیز آشنا شوید. در کل از سه روش شامل:

  • پروتز سینه
  • تزریق چربی
  • تزریق ژل

برای بزرگ کردن سینه‌های کوچک استفاده می‌شود که در ادامه شما را با جزئیات هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

1. پروتز سینه

یکی از روش‌های بزرگ کردن سینه که جزو کم خطرترین روش‌های جراحی سینه به حساب می‌آید، پروتز سینه می‌باشد که به آن ایمپلنت سینه نیز گفته می‌شود. در عمل کاشت پروتز، یکی از دو نوع پروتز سالینی و سیلیکونی استفاده می‌شود که در ادامه با هر یک از این پروتزها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر آشنا خواهید شد.

  • پروتز سالینی

یکی از دو نوع پروتزی که برای جراحی پستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروتز سالینی است که نام دیگر آن پروتز آب نمکی می‌باشد؛ همانطور که از نام این مدل پروتز پیداست، پس از قرار گرفتن داخل سینه با محلول آب نمک پر می‌شود.

البته قبل از اینکه پروتز سالینی در سینه قرار بگیرد، یک برش کوچک در محل مورد نظر توسط پزشک ایجاد می‌شود؛ که خوشبختانه همین مورد، یکی از مزایای پروتز آب نمکی محسوب می‌شود.

نکته جالب دیگری که درمورد پروتز سالینی وجود دارد، این است که اگر پاره شود، مایع درون آن جذب بدن شده و هیچ آسیبی هم به بدن وارد نمی‌کند؛ در کل مزایا و معایبی که این نوع پروتز دارد شامل موارد زیر می‌باشند:

مزایا:

- برای قرار گرفتن پروتز سالینی به برش بسیار کمی بر روی سینه احتیاج است.

- نسبت به پروتز سیلیکونی هزینه کمتری دارد.

معایب:

- احتمال اینکه بر روی بافت سینه تاثیر بگذارد وجود دارد.

- ممکن است خود به خود خالی شده یا پاره شود.

- با وجود اینکه پروتز سالینی گرد است اما حالت طبیعی به سینه نمی‌دهد.

  • پروتز سیلیکونی

نوع دیگری از پروتز سینه که برای جراحی سینه استفاده می‌شود، پروتز سیلیکونی است. همانطور که از نام پروتز سیلیکونی پیداست درون این نوع پروتز با ژل سیلیکون پر شده است؛ که همین عامل موجب شده است پروتز سیلیکونی نسبت به پروتز سالینی، سینه‌ها را طبیعی‌تر نشان دهد.

از طرفی اگر پروتز سیلیکونی پاره شود، مواد آن برخلاف پروتز سالینی جذب بدن نمی‌شوند و ممکن است مشکلاتی برای بدن به وجود آورند.

جدا از اینکه از پروتز سیلیکونی برای بزرگ کردن سینه‌ها استفاده می‌شود، از آن برای بازسازی سینه‌ها‌ بعد از سرطان نیز استفاده می‌شود؛ اما برعکس پروتز سالینی، به برش بزرگتری برای قرارگیری نیاز دارد و هزینه بالاتری هم دارد. مزایا و معایب پروتز سیلیکونی شامل موارد زیر می‌باشند:

مزایا:

- پروتز سیلیکونی حالت سینه را طبیعی‌تر و خوش‌فرم‌تر نشان می‌دهد.

- احتمال خالی شدن ناگهانی یا پاره شدن پروتز سیلیکونی خیلی کمتر است.

معایب:

- هزینه بالاتری نسبت به پروتز سالینی دارد.

- برای قرارگیری بر روی بافت سینه نیاز به برش بزرگتری دارد.

2. تزریق چربی

دومین روش بعد از پروتز سینه برای بزرگ کردن سینه، تزریق چربی است. می‌توان گفت در روش تزریق چربی به سینه، دو نوع جراحی سینه به صورت همزمان انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که در این روش پزشک متخصص میزان چربی لازم را از طریق لیپوساکشن از اعضای دیگر بدن مثل شکم برداشته و به سینه‌ها تزریق می‌کند.

از آن جایی که لیپوساکشن روش‌های متعددی دارد، در عمل جراحی تزریق چربی، پزشک متخصص به روشی میزان چربی لازم را از عضو مورد نظر برداشت و به سینه‌ها تزریق می‌کند که چربی برداشت شده از بین نرود. چراکه برخی از روش‌های لیپوساکشن که از طریق امواج صورت می‌گیرند، موجب از بین رفتن چربی می‌شوند.

در کل اگر می‌خواهید از شر سینه‌های کوچک خود خلاص شوید و سینه‌های بزرگ و خوش فرمی داشته باشید، تزریق چربی یک روش مناسب است؛ چراکه می‌توانید با این روش با یک تیر دو نشان بزنید.

برای مثال اگر شکم بزرگی دارید، با برداشتن چربی‌های شکم و تزریق آن‌ها به سینه‌های خود، می‌توانید با شکم بزرگ خود خداحافظی کنید و سینه‌های بزرگ و خوش فرمی داشته باشید. مزایای تزریق چربی به سینه شامل موارد زیر می‌باشد:

مزایا:

- امکان برداشتن چربی یا لیپوساکشن از عضو مورد نظر و تزریق آن به سینه‌ها وجود دارد.

- با تزریق چربی، نیازی به استفاده از پروتز برای بزرگ کردن سینه‌ها نیست.

- احتمال خالی شدن ناگهانی یا پاره شدن بافت چربی برخلاف پروتز وجود ندارد.

- تزریق چربی به دلیل استفاده از بافت چربی خود بدن، هیچ عوارض و خطری ندارد.

3. تزریق ژل

و اما آخرین روش برای بزرگ کردن سینه‌ها، تزریق کردن ژل است. نمی‌توان گفت که تزریق ژل نوعی عمل جراحی سینه است؛ چراکه برای بزرگ کردن سینه‌ها با این روش نیازی به ایجاد برش بر روی بافت سینه نیست.

از این‌رو خیلی از خانم‌ها روش تزریق ژل را نسبت به دیگر روش‌های بزرگ کردن سینه از جمله کاشت پروتز و تزریق چربی ترجیح می‌دهند. البته از طرفی تزریق ژل به سینه برخلاف‌های دو روش دیگر کاشت پروتز و تزریق چربی، روش پایدار و دائمی نیست؛ به گونه‌ای که بین یک تا دو سال می‌تواند سینه‌های بزرگ و خوش فرمی را به شما هدیه دهد و بعد از گذشت این مدت مجددا باید تمدید شود.

از این‌رو برای خیلی از خانم‌ها روش تزریق ژل که بعد از یک یا دو سال مجددا باید انجام شود، از نظر زمان و هزینه مقرون به صرفه نمی‌باشد.

همانطور که اشاره کردیم در روش تزریق ژل به سینه، نیازی به ایجاد برش بر روی بافت سینه نیست. بنابراین نیازی به بی‌هوشی فرد متقاضی نیز نمی‌باشد.

به گونه‌ای که تنها محل مورد نظر برای تزریق چربی، با الکل ضدعفونی شده، با استفاده از ماده بی‌حس کننده سر شده و سپس ماده فیلر که به آن ژل گفته می‌شود از طریق سرنگ‌ مخصوص، به سینه تزریق می‌شود. در ادامه شما را با تمامی مزایا و معایب تزریق ژل به سینه آشنا خواهیم کرد.

مزایا:

- تزریق ژل بدون ایجاد برش انجام می‌شود.

- برای تزریق ژل نیازی به بی‌هوشی فرد نیست و این روش از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

- در روش بزرگ کردن سینه‌ها با تزریق ژل، هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد.

- متقاضی به راحتی می‌تواند حجم دلخواه ژل برای تزریق را تعیین کند.

معایب:

- ماندگاری ژل در بافت سینه بین یک تا دو سال است و پس از این مدت باید مجددا برای تزریق ژل به پزشک مراجعه کنید.

- هزینه تزریق ژل نسبت به تزریق چربی بالاتر است.

- اگر تزریق ژل توسط متخصص و به درستی انجام نشود، امکان اینکه برای بیمار عوارضی به دنبال داشته باشد وجود دارد.


جراحی سینه به دلیل بزرگ بودن سینه

جراحی سینه به دلیل بزرگ بودن سینه

همانقدر که داشتن سینه‌های کوچک در کاهش اعتماد به نفس خانم‌ها نقش دارد و مشکلات متعددی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد، داشتن سینه‌های بزرگ نیز دردسرساز است.

 سینه‌های بزرگ دردهایی متعددی از درد شانه‌ها گرفته تا درد کمر را به همراه دارند؛ از طرفی مشکلات دیگری هم در ورزش کردن، شیر دادن به نوزاد، خوابیدن و ... را به وجود می‌آورند.

آن دسته از خانم‌هایی هم که به دلایل مختلفی از داشتن سینه‌های بزرگ رنج می‌برند، همه به دنبال راهی برای کوچک کردن سینه‌های خود هستند.

به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب نه تنها شما را با تمامی دلایلی که در بزرگ شدن بیش از حد سینه‌ها نقش دارند، آشنا کنیم؛ بلکه انواع روش‌های عمل جراحی سینه را برای داشتن سینه‌هایی خوش فرم و مناسب معرفی کنیم.


دلیل بزرگ بودن بیش از حد سینه چیست؟

دلیل بزرگ بودن بیش از حد سینه چیست؟

در بزرگ شدن غیر معمول سینه‌ها، عوامل متعددی دست دارند از ژنتیک گرفته تا چاقی، تغییراتی که در هورمون‌های بدن به وجود می‌آیند و همچنین مصرف برخی از داروها؛ که در ادامه به صورت تخصصی به بررسی تمامی این عوامل می‌پردازیم.

  • ژنتیک

مطمئنا تاکنون خانم‌های لاغر اندامی را دیده‌اید که برعکس ظاهری لاغر، سینه‌های بزرگی دارند؛ متاسفانه اینگونه افراد از مشکلات ژنتیکی که یا از خانواده پدر یا از خانواده مادر و یا هر دو خانواده به آن‌ها منتقل شده است رنج می‌برند. چراکه ژنتیک بر روی مقدار هورمون‌هایی که بر بافت سینه‌ها تاثیر می‌گذارند، اثر چشم‌گیری دارد.

  • چاقی

دومین عاملی که بر روی بزرگی سینه‌ها نقش دارد، چاقی است. همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، بیشترین میزان بافت سینه را چربی تشکیل می‌دهد؛ به همین دلیل است که معمولا افرادی که دچار اضافه وزن هستند، سینه‌های بزرگی دارند. بنابراین اگر چاق هستید و با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنید، بزرگ بودن سینه‌های شما به این دلیل است.

  • تغییرات هورمونی

بعد از مشکلات ژنتیکی و چاقی یکی از مهم‌ترین عواملی که در بزرگ شدن سینه‌ها نقش دارد و معمولا برای همه خانم‌ها رخ می‌دهد، تغییرات هورمونی است.

اما تغییرات هورمونی چه زمانی در بدن خانم‌ها رخ می‌دهد و آن‌ها را مجبور به عمل جراحی سینه می‌کند؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانید که زمان‌هایی در زندگی خانم‌ها هستند که موجب افزایش و کاهش هورمون‌های بدن آن‌ها می‌شوند؛ مانند زمان بارداری، شیردهی به نوزاد، قبل از یائسگی و همچنین قبل از دوران عادت ماهانه؛ معمولا در این زمان‌ها با نوسان‌هایی که در هورمون‌های بدن به وجود می‌آید، سینه‌ها دچار افزایش سایز می‌شوند

معمولا با کاهش سطح هورمون‌ها پس از گذشت دوران بارداری، شیردهی، یائسگی و عادت ماهانه، سینه‌ها به سایز طبیعی خود بازمی‌گردند.

  • مصرف برخی از داروها

گاهی اوقات هم خود فرد با مصرف برخی داروها مانند قرص‌های ضد بارداری بدون اینکه بداند موجب می‌شود، رشد سینه‌هایش افزایش پیدا کند. از آن‌جایی که قرص‌های ضد بارداری دارای هورمون‌های جنسی استروژن هستند، موجب می‌شوند سینه‌های شما بزرگ شوند.

نکته حائز اهمیت درمورد مصرف داروهایی که دارای هورمون جنسی استروژن هستند، این است که معمولا با متوقف کردن مصرف این داروها، سایز سینه‌های شما مانند قبل کاهش پیدا می‌کند.


انواع روش‌های کوچک کردن سینه

انواع روش‌های کوچک کردن سینه

اگر از داشتن سینه‌های بزرگ و افتاده رنج می‌برید و به دنبال راهی برای کوچک کردن سینه‌های خود هستید؛ لازم است بدانید که هم می‌توانید از روش‌های جراحی سینه برای کوچک کردن آن استفاده کنید و هم از روش‌های غیر جراحی؛ در ادامه شما را با هر یک از این روش‌ها برای داشتن سینه‌هایی کوچک و خوش فرم آشنا خواهیم کرد.

  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 

1. روش‌های جراحی کوچک کردن سینه

از روش‌های جراحی سینه جهت کوچک کردن آن می‌توان به روش برش سینه اشاره کرد؛ در این روش‌ بر روی سینه جهت بیرون کشیدن چربی‌ها و کوچک کردن آن برشی ایجاد می‌شود. به همین دلیل روش‌ برش سینه جزو روش‌های جراحی سینه در نظر گرفته می‌شوند.

برش سینه

یکی از روش‌های جراحی سینه برای کوچک کردن آن، برش سینه است؛ در این روش بخشی از بافت و پوست سینه برای کاهش اندازه آن برش داده شده و برداشته می‌شود؛ در روش برش سینه به یکی از این سه طریق زیر، جراح برشی بر روی سینه ایجاد کرده که با برداشتن بافت و پوست اضافه آن، سایز سینه را کوچک می‌کند.

  • برش مدور که اطراف هاله تیره سینه انجام می‌شود.
  • برش عمودی تا خط زیر سینه
  • و برش T برعکس

مزایا:

- با کوچک کردن سینه از طریق برش سینه، می‌توان هاله تیره اطراف سینه را نیز کوچک‌تر کرد.

معایب:

- جای برش ناشی از جراحی سینه قابل مشاهده خواهد بود اما طی یک یا دو سال از بین خواهد رفت.

- هر گونه تغییری در افزایش وزن می‌تواند سایز و شکل سینه‌ها را تغییر دهد.

2. روش‌های غیر جراحی کوچک کردن سینه

روش‌های غیر جراحی جهت کوچک کردن سینه، روش‌های غیرتهاجی هستند که شامل: لیپوساکشن، RF، لیزر لیپولیز و اولتراسوند کویتیشن می‌باشند؛ که در این روش‌ها برخلاف روش برش سینه به طرق مختلف که با خونریزی همراه است، هیچ گونه خون‌ریزی مشاهده نمی‌شود و طول درمان کوتاه است؛ در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌های می‌پردازیم.


 

  • لیپوساکشن

یکی از روش‌های کوچک کردن سینه، لیپوساکشن است؛ در این روش برای کاهش حجم چربی سینه، چربی از زیر سطح پوست مکیده می‌شود.

به این صورت که جراح برش کوچکی بر روی سینه بیمار ایجاد کرده، یک لوله باریک فلزی که کانول دارد را از طریق برشی که بر روی سینه ایجاد کرده وارد بافت چربی می‌کند. بنابراین چربی‌های سینه از طریق لوله کانول که به یک پمپ خلاء متصل است، مکیده و تخلیه می‌شوند.

مزایا:

- مدت زمان بهبودی در این روش سریع است.

- لیپوساکشن از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

- سایز و شکل سینه بدون باقی ماندن جای زخم بهبود می‌یابند.

- مادر توانایی شیر دادن به کودک خود را از دست نمی‌دهد.

- احتمال از دست دادن حس در قسمت سینه با روش لیپوساکشن نسبت به سایر روش‌ها خیلی کمتر است.

- هزینه لیپوساکشن برای جراحی سینه جهت کوچک کردن سینه، کمتر از سایر روش‌های سنتی برای انجام این کار است.

معایب:

- ایجاد کبودی در قسمت سینه

- احتمال سوختگی خفیف

- احتمال ایجاد ناهمواری بر روی پوست

- ایجاد التهاب و ورم در قسمت سینه

  • انرژی رادیوفرکانسی یا RF

یکی از روش‌های کوچک کردن سینه که جزو روش‌های جراحی سینه به حساب نمی‌آید و یک روش غیرتهاجمی است، استفاده از انرژی رادیوفرکانسی یا RF می‌باشد؛ در این روش سلول‌های چربی سینه گرم شده و درنهایت از طریق ادرار از بدن خارج می‌شوند.

از این‌رو از روش RF برای برداشتن چربی‌های اضافه سینه و کشیدن پوست شل شده سینه استفاده می‌شود.

مزایا:

- بعد از استفاده از روش RF برای کوچک کردن سینه، هیچ نیازی به استراحت در منزل نیست.

- با RF می‌توان از شر پوست شل شده سینه نیز خلاص شد.

- RF ترک‌های پوستی که در اثر چاقی و لاغری به وجود می‌آیند را نیز رفع می‌کند.

معایب:

- به وجود آمدن التهاب، تورم و قرمزی روی پوست

- احتمال بروز حساسیت بر روی پوست

- احتمال بروز سوزش در قسمت مورد نظر

  • لیزر لیپولیز

دومین روش غیر تهاجمی برای کوچک کردن سینه‌های بزرگ و افتاده، استفاده از لیزر لیپولیز است؛ در این روش‌ پزشک با قرار دادن صفحات لیزر بر روی سینه متقاضی و حرکت دادن آن‌ها، چند پالس لیزر در عمق بافت چربی ایجاد می‌کند؛ از این طریق چربی‌های سینه ذوب شده و درنتیجه سینه‌های بزرگ و افتاده به سینه‌های کوچک و خوش‌فرم تبدیل می‌شوند.

مزایا:

-  لیزر لیپولیز یک روش کم تهاجمی است که باعث خون‌ریزی نمی‌شود.

- در این روش چربی‌ها به صورت طبیعی برداشته شده و آسیبی به فرد متقاضی وارد نمی‌شود.

- مدت زمان بهبودی در این روش کوتاه است.

معایب:

- احتمال بروز عفونت

- احتمال سوختگی پوست

- بروز تورم، درد و سوزش موقتی

  • اولتراسوند کویتیشن

و اما آخرین روش از روش‌های کوچک کردن سینه، بدون جراحی سینه، روش اولتراسوند کویتیشن است. از روش اولتراسوند کویتیشن برای فرم دادن به سینه، کشیدن پوست سینه و کاهش چربی‌های آن استفاده می‌شود.

مزایا:

- عدم نیاز به جراحی و بیهوشی

- عدم خون‌ریزی و یا ایجاد تورم

- بدون تورم و احساس ناراحتی

- عدم بازگشت به حالت قبل

معایب:

- احتمال بروز سردرد جزئی تا چندین ساعت بعد از درمان

- احتمال درد جزئی

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید