عوامل، علت و روش های درمان افتادگی سینه

عوامل، علت و روش های درمان افتادگی سینه را بهتر بشناسیم

افتادگی سینه را می توان به راحتی با جراحی زیبایی اصلاح کرد زیرا به بهبود ظاهر کلی سینه ها کمک می کند. از طریق این روش می توان سینه های خود را بزرگ یا کوچک کرد و یا به سادگی آن ها را بلند کرد تا به شکل و شمایل جذاب تری دست یابد.


هر زنی آرزو دارد ظاهر جوان و زیبا خود را حفظ کند. متأسفانه با افزایش سن، سینه ها به دلیل روند طبیعی پیری شروع به افتادگی می کنند.

در چنین مواردی، جراحی های زیبایی یک راه حل عالی برای زنانی است که مایل به ترمیم سینه تنه خود هستند.

افتادگی سینه را می توان به راحتی با جراحی زیبایی اصلاح کرد زیرا به بهبود ظاهر کلی سینه ها کمک می کند.

از طریق این روش می توان سینه های خود را بزرگ یا کوچک کرد و یا به سادگی آن ها را بلند کرد تا به شکل و شمایل جذاب تری دست یابد.

افتادگی پستان

اثرات جراحی زیبایی بر روی افتادگی سینه زمانی که توسط متخصصان مجرب انجام شود بی خطر است. 

افتادگی سینه مشکلی است که بسیاری از خانم ها با افزایش سن با آن دست و پنجه نرم می کنند.

در حالی که تغییرات در شیوه زندگی و درمان های خانگی برای رفع افتادگی سینه وجود دارد که می توان از آن ها برای کاهش افتادگی سینه ها استفاده کرد، برای برخی، جراحی ممکن است، بهترین گزینه باشد.

جراحی زیبایی برای افتادگی سینه می تواند نتایج پایدار و رضایت بخشی را ارائه دهد. از طریق روش هایی مانند لیفت سینه و بزرگ کردن سینه، زنان می توانند سینه های خود را به شکل، اندازه و استحکام دلخواه خود بازگردانند.

با این روش ها می توان به نتایجی طبیعی و ماندگار دست یافت. افتادگی سینه یکی از رایج‌ترین عارضه‌ها در بین زنان است. سینه‌ها از بافت‌های عضلانی تشکیل شده‌اند.

این عضلات به دلایل مختلف ممکن است شکل سفتی خود را از دست بدهند، شل شده و حالت آویزان به خود پیدا کنند و دچار این عارضه شوند.

در نظر داشته باشید که پستان‌ ها به لحاظ اندازه، شکل و رنگ در هر فردی متفاوت است که این صفات از ژن‌ های او به ارث می ‌رسند، اما با گذر زمان شکل و فرم اولیه سینه ‌ها از دست می‌رود و دچار افتادگی می‌شود.

این افتادگی ممکن است قرینه و در هر سینه باشد و یا ممکن است که در یک سینه اتفاق بیفتد. پیشنهاد می کنم در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل راجب به اتفادگی سینه: عوامل، علت و روش های درمان آن به طور کامل صحبت نماییم.


افتادگی سینه چیست؟

افتادگی سینه چیست


افتادگی سینه که به نام پتوز سینه نیز شناخته می شود، یک بیماری مرتبط با افزایش سن است که سینه های زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند شامل تغییراتی در پوست مانند چین و چروک و افتادگی باشد و ممکن است با کاهش حجم همراه باشد.

برای رفع این مشکل و بهبود ظاهر زیبایی فرد، می توان از روش های جراحی زیبایی برای بازگرداندن ظاهر طبیعی سینه ها استفاده کرد. با تکنولوژی و تکنیک های مناسب، اکنون می توان افتادگی سینه را از طریق روش های جراحی ایمن و موثر اصلاح کرد.

افتادگی سینه یک مشکل رایج است که بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و می توان آن را از طریق جراحی زیبایی برطرف کرد.

با جراحی زیبایی می توان شکل و ساختار سینه را تغییر داد و در نتیجه ساپورت بهتر و کاهش افتادگی سینه ایجاد شد. جراحی می تواند برای رفع چربی اضافی، افتادگی پوست یا کاهش سایز انجام شود. انتخاب روش به آناتومی فرد، نتیجه مطلوب و ترجیحات شخصی بستگی دارد.

از تکنیک های مختلفی می توان برای دستیابی به نتایج مطلوب مانند لیفت سینه، کاشت ایمپلنت یا جراحی های کوچک کردن سینه استفاده کرد.

خیابان قائم مقام، روبروی بیمارستان تهران کلینیک، پلاک 147، ساختمان پارسیان، طبقه چهارم

☎  021 880 32 254 
☎  0939 73 77 913 


چه عواملی موجب افتادگی سینه ها می شود؟

عوامل افتادگی سینه ها

افتادگی سینه پیامد اجتناب ناپذیر افزایش سن است. این می تواند به طور طبیعی هم در مردان و هم در زنان رخ دهد و ناشی از عواملی مانند گرانش، شرایط محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، ژنتیک، نوسانات وزن بدن و انتخاب سبک زندگی است.

 سایر عواملی که می تواند در افتادگی سینه نقش داشته باشد، عبارت است از:
1.  پوشیدن سوتین های غیر حمایتی
2.  سیگار کشیدن
3.  شیردهی
4.  بارداری
5.  وزن
البته رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز می تواند به سفت شدن سینه ها برای مدت طولانی تری کمک کند.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران


تاثیر ورزش برای جلوگیری از افتادگی سینه

تاثیر ورزش برای جلوگیری از افتادگی سینه

اثرات ورزش بر جلوگیری از افتادگی سینه بسیار گسترده است و نادیده گرفتن آن دشوار است. ورزش نه تنها این پتانسیل را دارد که تون عضله سینه را بهبود بخشد، بلکه می تواند تأثیر مثبت بلندمدتی بر شکل و اندازه سینه نیز داشته باشد.

مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که انجام فعالیت بدنی منظم می تواند میزان بافت ناخواسته سینه و کشش پوست را که منجر به افتادگی سینه ها و سایر انواع ناهنجاری های زیبایی می شود، کاهش دهد.

بدون شک، در حالی که ژنتیک و افزایش سن نقش مهمی در افتادگی طبیعی سینه دارند، ورزش منظم می تواند میزان افتادگی زودرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این را می توان به این واقعیت نسبت داد که فعالیت بدنی به تقویت ماهیچه های مرتبط، افزایش توده عضلانی قفسه سینه و بهبود گردش خون کمک می کند، که همه این ها برای حفظ سلامت و سفت شدن سینه ها مهم هستند.

ورزش نه تنها از بیرون، بلکه از درون نیز برای کند کردن از دست دادن قابلیت ارتجاعی بافت که منجر به افتادگی سینه می شود، کار می کند. تمرینات تحمل وزن مانند تمرینات قدرتی و ایروبیک به ساخت بافت ماهیچه ای در زیر سطح پوست شما کمک می کند که به عنوان سوتین داخلی عمل می کند.

به این ترتیب، سینه های شما پرتر به نظر می رسند و حتی با وجود بارداری یا نوسانات شدید وزن، سفت تر به نظر می رسند.


تشخیص سینه افتاده

سینه ها جنبه مهمی از تصویر بدنی هستند که می توانند تاثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی و روانی زنان داشته باشند. یکی از بیماری های رایجی که می تواند بر سلامت سینه خانم ها تاثیر بگذارد،  افتادگی است.

تشخیص افتادگی سینه نیاز به تجزیه و تحلیل علائم و سابقه بیمار و همچنین معاینه فیزیکی کامل از یک ارائه دهنده جراح سینه دارد.

تشخیص افتادگی پستان

پس از مشخص شدن علت، درمان ها ممکن است شامل دارو ها، ورزش هدفمند و مداخله جراحی باشد. برای تشخیص موفقیت آمیز افتادگی سینه، شناخت علائم و نشانه های مرتبط با این وضعیت ضروری است.

از جمله علائم افتادگی سینه عبارت است از:
•  آویزان شدن سینه‌ ها
•  قرار گرفتن کل پستان‌ها تا زیر چین سینه‌ ها
•  افتادگی همراه با شل بودن و نداشتن بافت کافی برای نگه داشتن آن
•  قرار گرفتن نوک سینه ‌ها به سمت پایین که سبب حرکت پاندولی آن ها شود.

  • جهت مشاوره رایگان با دکتر رقیه جلیلی با شماره زیر تماس بگیرید

    ☎  021 880 32 254 
    ☎  0939 73 77 913 

    آدرس : تهران خیابان قائم مقام، روبروی بیمارستان تهران کلینیک، پلاک 147، ساختمان پارسیان، طبقه چهارم

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد


آیا راهی برای درمان افتادگی سینه ها وجود دارد؟

آیا راهی برای درمان افتادگی سینه ها وجود دارد؟

افتادگی سینه ها می تواند باعث ناراحتی و خجالت زیادی برای خانم ها شود، به خصوص بعد از زایمان یا با افزایش سن به شود.

خوشبختانه امروزه درمان های موثر زیادی وجود دارد که می تواند به بلند کردن و سفت کردن سینه ها کمک کند. این موارد شامل گزینه های جراحی مانند لیفت سینه و ایمپلنت و همچنین گزینه های غیر جراحی مانند لیزر درمانی، فرکانس رادیویی و تزریق می شود.

این درمان‌ها را می‌توان بر اساس نیاز های خاص هر فرد تنظیم کرد تا بیماران به نتایج دل خواه خود دست یابند. با رویکرد صحیح و برنامه درمانی مناسب، می توان با علائم افتادگی سینه مبارزه کرد.

از جمله درمان های افتادگی سینه از طریق جراحی عبارت است از:

•  پروتز سینه 

بسته به میزان افتادگی سینه ، جراح سینه تعیین می‌کند که آیا درمان افتادگی با پروتز امکان‌پذیر است یا خیر. اگر شل شدگی سینه از نوع خفیف و متوسط باشد، می‌توان با پروتز سینه ‌این مشکل را برطرف کرد اما اگر شدت افتادگی از نوع شدید و درجه 3 باشد، پروتز در قسمت بالا سینه ثابت مانده و سینه مانند آبشار آویزان خواهد شد و در نتیجه این جراحی مناسب سینه‌ های افتاده از نوع درجه 3 نمی‌باشد.

•  لیفت سینه 

لیفت سینه که به آن ماستوپکسی نیز گفته می‌شود، درمانی است که در آن پزشکان بافت و پوست اضافی سینه را برای تغییر شکل و افزایش حمایت از سینه برمی‌دارند. لیفت سینه شکل و اندازه بافت سینه را تغییر نمی‌دهد، اما در واقع پوست اضافی را از بین می‌برد.

•  لیزر

در درمان افتادگی سینه با لیزر ، اشعه باعث تحریک کلاژن‌سازی در بدن می‌شود و کمک می‌کند بافت سینه در برابر افتادگی مقاومت کند. لیفت با لیزر، یک  درمان افتادگی سینه  غیرتهاجمی است و در مدت یک ساعته درمان افتادگی سینه با لیزر ، ناحیه مورد نظر به‌صورت موضعی بی حس می‌گردد.
از جمله درمان های افتادگی سینه از طریق غیر جراحی عبارت است از:

•  ماساژ سینه

ماساژ ملایم یا ماساژ بافت عمیق روی نقاط مارما سه دوشا (واتا، پیتا، کافا) را متعادل می‌کند. ماساژ می‌تواند به سفت‌تر و سالم‌تر شدن سینه‌های زنان کمک کند و تعادل هورمون‌ها را در بدن او حفظ کند، زیرا ناحیه سینه حاوی چندین نقطه کلیدی مارما است. ماساژ باید با احتیاط انجام شود، در درجه اول با انگشت شست، زیرا پروژکتور مرکزی قدرت پرانیک دست است. از بند انگشت، مچ دست یا کف دست می‌توان برای پوشاندن ناحیه وسیع ‌تری استفاده کرد.

•  دریافت تغذیه مناسب

سفت شدن عضلات نیاز به مصرف پروتئین کافی دارد. برای تأمین سهمیه مواد مغذی ضروری خود از جمله مواد معدنی، ویتامین‌ها و کلسیم، سبزیجاتی مانند کلم، گوجه فرنگی، گل کلم، بروکلی و هویج مصرف کنید. عدس و لبنیات همگی باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشند.

•  دریافت برنامه ورزشی مناسب

بافت سینه را نمی‌توان با ورزش سفت کرد، زیرا فاقد عضله است. از سوی دیگر، بافت هم بند فیبری و ماهیچه ‌های زیر سینه ‌ها ممکن است برای بهبود ظاهر کلی قفسه سینه، با ورزش سفت شوند. رفع افتادگی سینه با ورزش از طریق تمرینات مختلف قفسه سینه، مانند فشار دادن بازو ها، فر کردن بازو ها، و پرس نیمکت، برای افزایش قدرت و وضعیت عضلانی توصیه می‌شود.


آیا افتادگی سینه ها حتما نیاز به درمان دارد؟

آیا افتادگی سینه ها حتما نیاز به درمان دارد؟


این یک واقعیت اجتناب ناپذیر پیری است که سینه ها دچار تغییراتی می شوند که باعث افتادگی آن ها می شود. با افزایش سن، وزن و اندازه سینه‌های زن افزایش می‌یابد و پوست شل می‌شود که می‌تواند منجر به افتادگی شود. این می تواند باعث ناراحتی زیادی شود و احساس راحتی در بدن فرد را دشوار کند.

خوشبختانه، درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به بازیابی سینه‌های پرتر و جوان‌تر کمک کند. این درمان ها بسته به میزان افتادگی و همچنین نوع بافت درگیر در هر مورد متفاوت خواهد بود.

تغییرات سبک زندگی مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و پوشیدن سوتین های حمایتی ممکن است مفید باشد، اما برای نتایج طولانی مدت ممکن است نوعی مداخلات پزشکی یا زیبایی لازم باشد.


بهترین راهکار برای جلوگیری از افتادگی سینه

•  تناسب وزن
 ولی منظور ما لاغر شدن و یا چاق شدن نیست و هدف اصلی ما کنترل نوسانات وزنی و توجه به عضلات بالاتنه بدن است.
•  پوشیدن سوتین مناسب 
 ولی همانطور که گفتیم، سوتین خیلی تنگ و یا خیلی گشاد برای جلوگیری از افتادگی سینه‌ها مناسب نیستند.
•  عدم استعمال دخانیات 
توجه داشته باشید که برای حفظ کلاژن در بدن و پوست نکشیدن سیگار و دیگر دخانیات توصیه می‌شود.
•  انجام آزمایشات هورمونی 
به این دلیل که با چکاپ و جدی گرفتن این آزمایشات می‌توان سلامتی بدن و متعادل بودن هورمون ها را کنترل کرد.
•  بهتر است 
قبل و بعد از دوران شیردهی با انجام ورزش عضلات سینه را قوی تر کرده تا افتادگی آن ‌ها کنترل شود.

با افزایش سن، نمی توانیم شاهد کاهش تولید کلاژن پوست خود نباشیم. این باعث ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری می شود، همچنین منجر به افتادگی سینه ها می شود. اگرچه هیچ راه حل یکسانی برای این مشکل وجود ندارد

اما اقدامات مختلفی وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر آن و حفظ فرم و سفت شدن سینه های خود انجام دهید. ورزش، تغذیه مناسب و پوشیدن نوع مناسب سینه بند همگی در جلوگیری از افتادگی سینه نقش دارند.

علاوه بر این، انواع درمان‌های زیبایی وجود دارد که می‌تواند به بلند کردن و سفت کردن سینه‌ها و کاهش ظاهر افتادگی پوست کمک کند. با ترکیب مناسب عادات خود مراقبتی و درمان های بالینی، می توانید بهترین راه حل را برای جلوگیری از افتادگی سینه و حفظ جوانی بدن خود بیابید!
 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید