کاهش درد گردن با جراحی کوچک کردن سینه

کاهش درد گردن با جراحی کوچک کردن سینه چگونه ؟

با پیشرفت علم پزشکی، بسیاری از زنان در حال حاضر به دنبال جراحی کاهش حجم سینه به عنوان وسیله ای برای کاهش درد در ناحیه گردن و پشت هستند. با کاهش سایز سینه ها می توان وضعیت بدن را بهبود بخشید و درد شانه را که ممکن است به دلیل بزرگی و سنگینی سینه ها باشد کاهش داد. همچنین مشخص شده است که کاهش حجم سینه می تواند باعث تحریک نسج سینه می شود. بر اساس مطالعات اخیر، کاهش حجم سینه از طریق جراحی نه تنها می تواند درد گردن و کمر را کاهش دهد، بلکه می تواند به بهبود شکل، استحکام و ظاهر کلی زیبایی سینه نیز کمک نماید و در عین حال درد های فیزیکی را نیز تسکین دهد.

جراحی کاهش حجم سینه یا ماموپلاستی چیست؟

جراحی کوچک کردن سینه که با نام ماموپلاستی نیز شناخته می شود، یکی از انواع جراحی سینه است که هدف آن، کاهش اندازه سینه ها است. معمولاً اگر بیمار دارای حجم بیش از حد سینه باشد یا اگر به دلیل سینه های بزرگ از مشکلاتی مانند گردن درد یا سوزش پوست رنج می برد، این عمل انجام می شود. به طور کلی هدف اصلی این روش بسیار بی خطر، بهبود فرم بدن بیمار با کاهش تناسب و حجم سینه بوده و به بیماران این امکان را می دهد که احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به بدن خود داشته باشند.

بزرگ بودن سینه و مشکلات مربوط به آن

• زنانی که سینه‌ های بزرگ‌ تر از حد متوسط دارند، اغلب به دلیل وزن بیش از حدی که تحمل می‌کنند، با مشکلات منحصر به ‌فردی مواجه می‌شوند. مشکلاتی مانند کمر درد، گردن درد و فرو رفتگی شانه تنها بخشی از مشکلات فیزیکی این مسئله است.
  • بزرگ بودن سینه علاوه بر مشکلات فیزیکی، مشکلات روحی نیز برای اشخاص ایجاد می نماید. از جمله این مشکلات می توان به به کاهش عزیت نفس، اشاره داشت. کاهش حجم سینه در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از زنانی است که به دلیل سینه های نامتناسب با این مشکلات روبرو هستند.
  • تحریک شدن پوست در ناحیه زیر سینه که می تواند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد.
  • افرادی که سینه های بسیار بزرگی دارند، مستعد مبتلا به سرطان سینه می باشند.
  • مشکلات مربوط به تهیه کردن لباس و سوتین هایی با سایز بسیار بزرگ.
  • شما از طریق  جراحی کاهش حجم سینه توسط دکتر رقیه جلیلی به راحتی می توانید با تمام این مشکلات خداحافظی کرده و زندگی شاد تری در کنار خانواده داشته باشید.

چه افرادی کاندید جراحی کاهش حجم سینه هستند؟

جراحی کوچک کردن سینه برای خانم ‌هایی که به دنبال راهی برای کاهش حجم و سایز سینه‌ های خود هستند، مناسب می باشد.

هزینه عمل کاهش حجم سینه یا ماموپلاستی

به طور کلی هزینه عمل کاهش حجم سینه به عوامل مختلفی همچون: حجم سینه ها، تجربه جراح، هزینه مرکز درمانی، هزینه دارو های قبل و بعد از عمل جراحی بستگی دارد.

دوره نقاهت و بهبودی عمل ماموپلاستی

ماموپلاستی عملی برای کاهش حجم سینه در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است، زیرا به زنان کمک می کند تا به فرم بدنی که می خواهند برسند و اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد. اما این جراحی بدون خطر نیست و نیاز به یک دوره نقاهت کامل و ضروری دارد. یک دوره نقاهت موفق به شدت به فرد متکی است.  طول دوره نقاهت به عواملی از قبیل: نوع بدن، سن، سلامتی و سبک زندگی که  باید در زمان تعیین مدت دوره  بهبودی در نظر گرفته شود، بستگی دارد.

اگر اقداماتی مانند پماد های استروئیدی و آنتی‌ بیوتیک ‌ها به‌درستی در طول فاصله بعد از عمل رعایت شود، جراحی‌کوچک کردن سینه معمولاً زمان بهبودی کوتاه‌ تری را خواهند داشت. همچنین در دوران نقاهت باید از بلند کردن اجسام سنگین و همچنین فعالیت ‌های با شدت بالا، پرهیز شود.

مهم ترین اقدامات پس از جراحی کاهش حجم سینه

• سوتین های طبی و مخصوص که توسط جراح به شما پیشنهاد شده را بعد از عمل کاهش حجم سینه استفاده نمایید، زیرا به کاهش تورم کمک می ‌کنند. فشار ملایم یک سوتین مخصوص تحریکات حسی بر روی برش ها را کاهش می دهد.
  • در نظر داشته باشید که شما باید تا یک هفته پس از عمل به طور کامل استراحت نموده و از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نمایید.
  • از فشار آوردن به سینه و دست ها در این دوره که باعث خونریزی داخلی و کنده شدن بخیه ها می شود. دوری نمایید.
  • تا چند روز بعد از عمل کاهش حجم سینه، هرگز حمام نروید. بعد از آن با آب ولرم و بدون استفاده از لیف، می توانید حمام نمایید.
  • معمولا بخیه های ده روز بعد از عمل جراحی توسط متخصص، جدا می شوند.
  • توجه نمایید که حداقل تا هشت هفته بعد از عمل کاهش حجم سینه که باعث تحریک نسج سینه و کاهش درد گردن و پشت، صورت گرفته، استخر نروید.
  • با هدف کاهش درد بعد از عمل، بر روی کمر استراحت نمایید.

عوارض جراحی کاهش حجم سینه

• در برخی افراد باعث از دست دادن حس اطراف سینه می شود
  • خون ریزی شدید در بعضی موارد
  • ایجاد آلرژی در بعضی افراد
  • عدم تقارن در ابتدای عمل
  • احتمال لخته شدن خون

آیا جراحی کاهش حجم سینه باعث کاهش درد گردن و پشت می شود؟

جراحی کاهش حجم سینه توسط خانم دکتر رقیه جلیلی، می تواند یک راه حل موثر برای زنانی باشد که به دنبال کاهش سایز سینه و کاهش درد گردن، کمر و شانه هستند. در این نوع روش، پوست و چربی اضافی از ناحیه سینه برداشته می‌شود و به تغییر شکل و بهبود ظاهر آن کمک می‌کند و همچنین هرگونه ناراحتی ناشی از فشار سینه را از بین می‌برد. علاوه بر این، این جراحی می‌تواند باعث تحریک نسبی بافت جدید سینه شود. این امر باعث افزایش بیشتر نتیجه زیبایی می شود و به طور بالقوه می تواند درد مزمن گردن، کمر یا شانه را که به دلیل سینه های بیش از حد بزرگ ایجاد می شود، از بین ببرد.

بیشتر بدانید: جراحی سینه