تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟ نگاه کلی به لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوماتیک و لیپوساکشن، دو روشی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید از شر چربی‌های شکم خود خلاص شده و اندام زیبا و خوش فرمی داشته باشید؛ اما هر یک از این روش‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که تصمیم داریم در این مطلب به آن‌ها اشاره کنیم.


 

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن در یک نگاه

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن در یک نگاه

در نگاه اول ، امروزه عمل های جراحی زیبایی در کل جهان به خصوص ایران، طرفداران زیادی پیدا کرده است. عمل های لیپوماتیک و همچنین لیپوساکشن جزء پر طرفدار ترین عمل های زیبایی می باشد. اما اکثر افراد بر سر این دو راهی گیر افتاده اند، که نمی دانند که آیا لیپوماتیک برای آن ها موثر می باشد و یا لیپوساکشن؟

باید توجه داشته باشید که لیپوساکشن یک عمل جراحی است که برای حذف چربی اضافی از بدن انجام می شود. از سوی دیگر، لیپوماتیک یک تکنیک پیشرفته غیرتهاجمی برای هدف قرار دادن رسوبات چربی موضعی است.

در حالی که لیپوساکشن می تواند نتایج طولانی مدت ارائه دهد، لیپوماتیک راه حل های کوتاه مدت با حداقل عوارض جانبی را ارائه می دهد.

لیپوساکشن شامل استفاده از بیهوشی است و معمولاً در بیمارستان انجام می شود. جراح یک برش در پوست ایجاد می کند و یک کانول را در لایه چربی قرار می دهد. سپس چربی اضافی از طریق این دستگاه ساکشن می شود.

از سوی دیگر، لیپوماتیک از امواج صوتی با فرکانس پایین برای هدف قرار دادن سلول‌های چربی موضعی و مایع کردن آن‌ها بدون برش یا سوزن استفاده می‌کند.

جالب است به دانید که لیپوساکشن و لیپوماتیک دو روش بسیار متفاوت برای درمان چربی اضافی هستند. لیپوساکشن یک روش جراحی تهاجمی است که در آن یک لوله نازک وارد بدن می شود و از مکش برای حذف سلول های چربی استفاده می شود.

از طرف دیگر لیپوماتیک یک روش غیر تهاجمی است که برای کاهش چربی با استفاده از فناوری لیزر سرد همراه با شاک ویو تراپی استفاده می شود. این تنها مقدمه ای از مقایسه و تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن می باشد. پیشنهاد می کنم در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل به نقد و بررسی تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن بپردازیم.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش جراحی زیبایی نوآورانه است که به سرعت تبدیل به یک انتخاب محبوب در بین افرادی می شود که به دنبال بهبود ظاهر فیزیکی خود هستند. لیپوساکشن سنتی معمولاً نیاز به بیهوشی عمومی دارد، در حالی که لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام می شود که در نتیجه خطر کمتر و زمان بهبودی کوتاه تر است.

در این فرآیند از امواج صوتی برای شکستن چربی استفاده می‌شود، که سپس با کمترین ضربه از بدن ساکشن می‌شود. این باعث می شود که این روش سریعتر و دقیق تر از لیپوساکشن سنتی باشد و نتایج قابل مشاهده بهتری داشته باشد.

لیپوماتیک را می توان برای هدف قرار دادن نواحی خاص یا حتی کل بدن به منظور ایجاد ظاهر زیبایی شناختی مورد نظر استفاده کرد.


مزایای جراحی لیپوماتیک چیست؟

مزایای جراحی لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش جدید و انقلابی زیبایی است که می تواند ظاهر شما را با حداقل تهاجم بهبود بخشد.

این درمان می‌تواند سلول‌ های چربی را کاهش دهد و ظاهری بسیار رویایی به ارمغان بیاورد و آن را به گزینه ‌ای ارجح نسبت به روش ‌های جراحی سنتی تبدیل کند. لیپوماتیک همچنین مزایایی مانند زمان بهبودی سریع ‌تر، کم ترین زمان از کار افتادگی و عدم ایجاد اسکار دائمی را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، نیازی به مراقبت پس از درمان ندارد. لیپوماتیک با استفاده از ابزارهای مدرن مانند اولتراسوند، لیزر و فناوری فرکانس رادیویی، ایمن ترین و مؤثر ترین راه را برای خلاص شدن از شر سلول های چربی مشکل ساز بدون به خطر انداختن ایمنی یا سطح راحتی شما در طول عمل ارائه می دهد.

جالب است به دانید که جراحی لیپوماتیک با استفاده از بی حسی موضعی قابل انجام است که می تواند ریسک عمل را در افراد با سن بالاتر و دارای حساسیت دارویی کاهش دهد.

از مزایای دیگر عمل لیپوماتیک، زنده ماندن چربی ها و امکان تزریق مجدد به بافت های هدف است. در این حالت می توان به طور همزمان ناحیه ای مانند شکم و پهلو را لاغر تر و قسمتی مانند باسن یا سینه را فرم دهی و حجیم تر کرد.

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد


لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن چیست

لیپوساکشن یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی است که چربی های موضعی زیر پوست را از بین می برد و به بدن شکل و خطوط دلخواه خود را می دهد.

لیپوساکشن را می توان تقریباً در هر نقطه از بدن، بسته به نیازها و اهداف فردی انجام داد. این روش شامل بیهوش کردن نواحی با استفاده از بی حسی موضعی یا عمومی و مایع کردن چربی با کانولا قبل از ساکشن آن با تجهیزات تخصصی است.

نتایج لیپوساکشن به مرور زمان ظاهر می شود و بدن شما با شکل جدید خود سازگار می شود. درک این نکته مهم است که لیپوساکشن از افزایش وزن در آینده جلوگیری نمی کند، اما به ارائه یک بدنی زیبا تر کمک می کند.


مزایای جراحی لیپوساکشن چیست؟

مزایای جراحی لیپوساکشن چیست؟

  • از مزایای لیپوساکشن می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت اند از:
  • جراح می تواند با حذف چربی شکل بدن شما را تغییر دهد.
  • چربی را می توان تصفیه کرد و برای بزرگ کردن نواحی دیگر بدن استفاده کرد.
  • لیپوساکشن می تواند چربی اضافه را در حجم های بزرگ تر از بین ببرد که با روش های غیرجراحی ممکن نیست.
  • افرادی که لیپوساکشن انجام داده اند بیان می کنند که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اند و احساس می کنند جوان تر هستند. بسیاری می گویند که با انجام این روش سبک زندگی سالم تری را در پیش گرفته اند.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن

از تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن می توان گفت که این دو عمل در زمینه روش انجام، عوارض، مزایا، دوره نقاهت و... تفاوت هایی با هم دارند. باید توجه داشته باشید که در عمل لیپوساکشن بیشتر مراحل به صورت دستی و با نیروی فیزیکی جراح انجام می شود.

به این شکل که جراح فشار لازم را برای جدا کردن چربی ها وارد می کند. در این روش اغلب جراح خسته شده و دقت عمل کمتر شود. البته لیپوساکشن با استفاده از روش ‌های مختلفی قابل انجام است که هر کدام با تغییرات جزئی انجام می شود.

اما روش انجام لیپوماتیک به این گونه است که کانولا ارتعاشات و حرکات متناوب لازم را در تمام جهات ایجاد کرده و چربی ها را خورد و گسسته می کند.

در نتیجه این حرکات لایه های چربی حالت مایع گرفته و به صورت یکنواخت خارج می شود. این موضوع باعث می‌ شود که عمل و استخراج چربی با دقت بالاتری انجام شده و به دیگر اعضای بدن آسیبی وارد نشود.

علاوه بر این، در روش لیپوماتیک لایه های چربی به حالت مایع تبدیل شده و سپس با نیروی مکش خارج می شود. این روند باعث می شود تا بعد از عمل نا همواری و داخل رفتگی در سطح پوست دیده نشود.

از دیگر مزیت های روش لیپوماتیک می توان به کاهش احتمال آسیب رسیدن به اعصاب و عروق خونی اشاره کرد. چرا که این عمل با ارتعاشات کنترل شده کانولا انجام می شود. افزایش دقت عمل، کانتور و پیکر تراشی ظرف تر باعث رضایت بیشتر بیمار از عمل لیپوماتیک می شود و همین دلیل باعث رواج بالای این عمل است.


 

مهم ترین تفاوت میان لیپوماتیک با لیپوساکشن عبارت است از:

  • لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن سنتی جایگزین بهتری است. سلول‌های چربی در ابتدا امولسیون می‌شوند و امولسیون به آرامی از بدن خارج می‌شود. ایمنی این روش در مقایسه با روش سنتی لیپوساکشن بالا تر است.
  • روش لیپوماتیک کاربرد بسیار جدیدتری نسبت به لیپوساکشن لیزری دارد. در حالی که دوره نقاهت در لیزر لیپوساکشن طولانی است، در لیپوماتیک نقاهت کوتاه ‌تر است
  •  مقدار چربی حذف شده در لیزر لیپوساکشن محدود است. در لیزر لیپوساکشن، عوارضی مانند خونریزی، جای سوختگی و کبودی دیده می‌شود، اما این خطرات در لیپوماتیک معمولا وجود ندارد.
  • لیپوساکشن کلاسیک یک عمل بسیار خسته کننده برای جراح است. پیشرفت ‌های تکنولوژیکی لیپوماتیک، راحتی جراح را در اولویت قرار داده است.

تفاوت مدت زمان عمل لیپوماتیک با لیپوساکشن

تفاوت مدت زمان عمل لیپوماتیک با لیپوساکشن

یکی از مهم ترین تفاوت های میان عمل لیپوماتیک با لیپوساکشن، مدت زمان عمل می باشد. تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در مدت زمان عمل به این شکل است که زمان عمل لیپوساکشن طولانی تر از لیپوماتیک است زیرا برای حرارت دادن به چربی ها و ذوب کردن آن ها مدت زمان بیشتری مورد نیاز است در حالی که نوسان و لرزشی که در لیپوماتیک انجام می شود کوتاه تر است و چربی ها را زود تر تخریب و تخلیه می کند، بنابراین دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به لیپوساکشن دارد.


مقایسه عوارض عمل لیپوماتیک با لیپوساکشن

مهم ترین تفاوت میان عوارض عمل لیپوماتیک با لیپوساکشن

در این قسمت شما را با مهم ترین عوارض هر دو عمل یعنی لیپوماتیک و لیپوساکشن، آشنا خواهیم نمود.

عوارض عمل لیپوماتیک عبارت است از:

  • ممکن در اثر بی تجربه بودن جراح، کانولا، منجر به سوراخ شدن بعضی از اعضای داخلی بدن شود.
  • در موارد نادری ممکن است خون در رگ لخته شود که موجب التهاب و مشکلات بعد از آن شود.
  • مشکلات قبلی یا کلیوی، تغیر سطح مایعات در بدن منجر به مشکلاتی از این قبیل می شود.
  • در برخی از موارد ممکن است لیپوماتیک منجر به ورم شود که بعد از مدتی از بین می رود.
  • این کبودی ممکن است تا چند هفته بعد از عمل باقی بماند.
  • تا چند روز بعد از عمل ناحیه لیپوماتیک بی حس است.
  • عوارض عمل لیپوساکشن عبارت است از:
  • امکان افتادگی پوست بعد از برداشت زیاد چربی در روش لیپوساکشن وجود دارد.
  • به طور طبیعی در ناحیه عمل شده کبودی، تورم، درد و... به وجود می آید.
  • دوران نقاهت لیپوساکشن، حدود 2 هفته به طول خواهد کشید.
  • امکان به وجود آمدن عفونت پس از لیپوساکشن وجود دارد.
  • ایجاد لخته خون یکی از عوارض نادر لیپوساکشن است.
  • در مواردی ممکن است به اعصاب مجاور آسیب برسد.

عمل لیپوماتیک به صرفه تر است یا لیپوساکشن؟

از نظر هزینه، عمل لیپوماتیک به صرفه تر است یا لیپوساکشن؟

یکی از مهم ترین تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن، تفاوت در هزینه این دو عمل می باشد. به طوری که، چون در عمل لیپوساکشن از روش های مختلفی برای خارج کردن چربی ها استفاده می شود، بنابراین برخی از روش های انجام این نوع جراحی هزینه بیشتر و مراحل پیچیده تری نسبت به عمل لیپوماتیک دارد.

از آن جایی که لیپوماتیک یکی از جدید ترین روش ها برای تناسب اندام و رسیدن به اندام رویایی خود می باشد، دارای هزینه های بیشتری نسبت به روش های قدیمی انجام لیپوساکشن می باشد.


عوارض لیپوماتیک بیشتر است یا لیپوساکشن؟

عوارض لیپوماتیک بیشتر است یا لیپوساکشن؟

  • بعد از عمل لیپوساکشن امکان افتادگی پوست به دلیل برداشتن زیاد چربی وجود دارد. 
  • چه در عمل لیپوماتیک و چه در عمل لیپوساکشن، عوارضی مانند کبودی، تورم، درد و ... به وجود خواهد آمد. 
  • یکی از عوارضی که ممکن است بعد از عمل لیپوساکشن به وجود بیاید، ایجاد لخته خون است.
  • برخلاف لیپوماتیک، احتمال عفونت پس از برداشتن چربی‌ها بعد از عمل لیپوساکشن وجود دارد.
  • امکان دارد در برخی از موارد پس از عمل لیپوساکشن به اعصاب مجاور، ناحیه موردنظر آسیب وارد شود.
  • در روش لیپوماتیک برخلاف لیپوساکشن که با درد و کبودی بیشتری همراه است، تنها مقداری آب جمع می‌شود که با استفاده از گن رفع می‌شود.

مقایسه دوره نقاهت لیپوماتیک با لیپوساکشن

روش لیپوماتیک برای خداحافظی با چربی‌های شکم، از نظر دوره نقاهت نیز نسبت به روش لیپوساکشن بهتر است؛ چراکه در این روش، بیمار دوره نقاهت کمتری را نسبت به روش لیپوساکشن پشت سر می‌گذارد.

در روش لیپوماتیک، بیمار بین 1 تا 3 روز نیاز به استراحت دارد، درصورتی که در روش لیپوساکشن، بیمار بین 2 تا 5 روز نیاز به استراحت دارد. از طرفی پس از عمل لیپوماتیک، بیمار برای بهبودی کامل تنها به چهار هفته زمان نیاز دارد، درحالیکه در روش لیپوساکشن، بیمار تا 6 هفته به بهبودی کامل می‌رسد. 


لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن؟

لیپوساکشن یکی از روش های رایج جراحی زیبایی است که در طول سالیان متمادی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این روشی است که برای کاهش رسوبات چربی در قسمت ‌های مختلف  بدن استفاده می‌شود و در نتیجه شکلی مشخص‌ تر و جوان ‌تر ایجاد می‌کند.

لیپوساکشن مزایایی را برای کسانی که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند، از جمله بهبود کانتور بدن، کاهش چربی شکم و پوستی صاف تر ارائه می دهد اما جراحی لیپوماتیک که دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد، روشی بسیار اطمینان بخش و ایمن بوده و به طور موثر و با دقت بسیار زیاد، حجم بالایی از چربی ها را از نواحی مختلف بدن بیرون می کشد.

در لیپوماتیک، سلول های چربی تبدیل به مایعی روان می شوند که در اثر لرزش دستگاه به وجود می آید و سپس این چربی ها جهت پیکر تراشی با لیپوماتیک از بدن خارج می شوند و نتیجه ای هدفمند تر به شما ارائه می دهد.

در آخر هم شما می توانید برای انتخاب بهترین گزینه با یک متخصص با تجربه همانند دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه  در این زمینه، گفت و گو نمایید تا به توانید یک انتخاب ایده آل داشته باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید