معاینه پستان چه اهمیتی دارد؟

چگونه معاینه پستان را انجام دهیم؟

معاینه پستان می تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک کند و در نتیجه شانس بهبودی کامل را افزایش دهد.


معاینه پستان چیست و چه اهمیتی دارد؟

معاینات بالینی پستان می تواند یک توده در سینه شما و سایر تغییراتی که ممکن است نیاز به آزمایش بیشتری داشته باشد را تشخیص دهد. معاینه پستان یکی از مهم ترین غربالگری های اولیه سرطان سینه است.

معاینه پستان شانس تشخیص زودهنگام سرطان سینه را افزایش می دهد. و هر چه سرطان سینه زودتر تشخیص داده شود، درمان آن آسان تر است.

پزشک یا پرستار شما قبل از انجام جراحی سینه در تهران با معاینه سینه می تواند تشخیص دهد که آیا سینه های شما سالم به نظر می رسند یا خیر. در طول معاینه پستان، پزشک شما توده ها و سایر مشکلات را احساس می کند و در صورت وجود موارد غیرعادی می تواند آزمایشات بیشتری را توصیه کند.

توضیحات خانم دکتر رقیه جلیلی در مورد اهمیت معاینه پستان 


چه زمانی باید معاینه سینه انجام دهم؟

برای حفظ سلامت سینه های خود، از سنین 25 تا 39 سالگی هر 1 تا 3 سال یکبار معاینه سینه انجام دهید. هنگامی که به 40 سالگی رسیدید، هر سال یک معاینه سینه انجام دهید. شما می توانید هر 1 تا 2 سال یک بار در 40 سالگی ماموگرافی را شروع کنید ، یا می توانید تا 50 سالگی صبر کنید. معمولاً معاینات پستان در معاینات منظم زنان شما گنجانده می شود .

پزشک یا پرستار شما ممکن است به شما توصیه کند که غربالگری را زودتر یا بیشتر انجام دهید، یا مشاوره ژنتیکی را توصیه کند، اگر عوامل خطر خاصی برای سرطان سینه دارید.

معاینه پستان در تهران


در حال بروزرسانی...

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید