عمل همزمان لیفت و پروتز سینه | پروتزپکسی

سینه یکی از اندام‌های اصلی و بسیار مهم در بدن بانوان است که به تناسب اندام آن‌ها کمک می‌کند. توده‌های چربی، بافت غالب سینه را تشکیل می‌دهند. عوامل مختلفی بر حالت سینه‌ها، افزایش یا کاهش حجم آن تأثیر می‌گذارد. وراثت، ابتلا به برخی بیماری‌ها، بارداری یا شیردهی، افزایش سن و کاهش وزن مهم‌ترین عواملی هستند که تغییرات دائمی در سینه ایجاد می‌کنند. افتادگی و شل شدن بافت سینه نتیجه تمام عوامل فوق است. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برای جبران این مشکلات استفاده کرد. استفاده از انواع مختلف پروتز‌ها برای جبران کاهش حجم سینه و روش لیفت برای درمان افتادگی سینه‌ها بهترین راه محسوب می‌شود. در مواردی که متقاضی به دو عارضه افتادگی و کاهش حجم سینه‌ها دچار شود، انجام عمل همزمان لیفت و پروتز سینه تنها راه درمان است. این عمل زیبایی به برخی شرایط و خصوصیات فیزیکی نیاز دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.


عمل لیفت و پروتز سینه همزمان یا پروتزپکسی چیست؟

عمل لیفت و پروتز سینه همزمان یا پروتزپکسی چیست؟

فرم و حالت سینه بانوان به مرور زمان دستخوش تغییر می‌شود. افتادگی و شل شدن بافت سینه در اثر افزایش سن کاملاً طبیعی است. اما بارداری، شیردهی و کاهش وزن می‌تواند این عارضه را تشدید کند. در چنین مواردی عمل پروتزپکسی روشی مناسب برای اصلاح فرم و حالت سینه‌ها خواهد بود.

بسیاری از افراد تصور می‌کند ریسک این جراحی بالا است؛ اما این تصور اشتباه است. اگر در انتخاب جراح مجرب عملکرد خوبی داشته باشید، با عارضه جدی بعد از جراحی مواجه نمی‌شوید. عمل لیفت سینه که با نام ماستوپکسی شناخته می‌شود به معنی برداشتن پوست اضافی سینه و بالا کشیدن بافت‌های مجاور آن است.

در اغلب بانوان، افزایش سن سبب بزرگ‌تر شدن هاله اطراف نوک سینه می‌شود که در عمل ماستوپکسی این عارضه نیز رفع خواهد شد. مطمئناً برای شما جالب خواهد بود که بدانید شرایط برای انجام عمل همزمان لیفت و پروتز سینه فراهم شده و می‌توانید تغییرات لازم در حالت و اندازه سینه را در یک جراحی زیبایی انجام دهید.

پروتزپکسی یک تکنیک نوین در جراحی زیبایی است که امکان اصلاح فرم و اندازه پستان‌ها را فراهم می‌کند. تأثیر مثبت این جراحی در تناسب اندام، این عمل را در بین جراحی‌های زیبایی سینه در ایالات متحده قرار داده است.


در چه مواردی انجام پروتزپکسی ضروری است؟

در چه مواردی انجام پروتزپکسی ضروری است؟

همانطور که گفتیم، توده‌های چربی بافت اصلی سینه را تشکیل می‌دهند. این حالت سبب می‌شود که عوامل بسیاری در کاهش حجم سینه یا افتادگی آن تأثیر داشته باشند.

در مواردی که متقاضی از اندازه سینه خود راضی باشد و افتادگی سینه تنها مشکل او باشد، انجام عمل لیفت به رفع مشکل کمک می‌کند. اما مشکلی که اغلب بانوان از آن رنج می‌برند افتادگی و کاهش حجم سینه‌ها است.

عمل لیفت تغییری در اندازه سینه‌ها ایجاد نمی‌کند، بلکه به بالا رفتن سینه‌ها و کاهش هاله آن کمک می‌کند. عمل پروتز سینه برای جوانسازی بافت این ناحیه و افزایش حجم آن کاربرد دارد. در مواردی که اصلاح حالت پستان‌ها در کنار افزایش حجم آن‌ها ضروری باشد، تنها راه درمان عمل همزمان لیفت و پروتز سینه است.

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد


  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 

کاندید مناسب برای عمل پروتزپکسی

کاندید مناسب برای عمل پروتزپکسی

برای اینکه تشخیص دهید کاندید مناسبی برای این عمل زیبایی هستید یا خیر، شرکت در جلسه مشاوره الزامی خواهد بود. به طور کلی افرادی که در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند، می‌توانند برای انجام جراحی پروتزپکسی اقدام کنند:

  • افرادی با سینه‌های کشیده، آویزان و مسطح
  • افراد دارای نوک سینه افتاده
  • افراد دارای عارضه عدم تقارن پستان
  • افراد علاقه‌مند به افزایش حجم سینه و اصلاح فرم آن
  • درمان افتادگی سینه ناشی از کاهش شدید وزن، بارداری، شیردهی، وراثت و پیری

مهم‌ترین نکات در عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

مهم‌ترین نکات در عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

کاشت پروتز مهم‌ترین بخش در جراحی پروتزپکسی است که به افزایش اندازه سینه‌ها کمک می‌کند. اگر قصد انجام این جراحی را دارید، توجه به عوامل مهم زیر را فراموش نکنید.

نوع برش برای کاشت پروتز

سه نوع برش برای کاشت پروتز در سینه وجود دارد که جراح بعد از بررسی فرم و حالت سینه متقاضی در جلسه مشاوره بهترین روش را انتخاب خواهد کرد.

  • برش اینفرامماری: این برش دقیقا زیر هلال سینه‌ها ایجاد شده و زخم ناشی از برش زیر سینه پنهان می‌شود. دسترسی راحت جراح به تمام بافت سینه و عوارض بسیار کم مزیت‌های اصلی اجرای این تکنیک هستند.
  • برش ترانس اگزیلاری: زیر بغل محل اصلی برش‌های لازم برای جاگذاری پروتز‌ها در این تکنیک هستند. فراموش نکنید که زخم‌های تکنیک ترانس اگزیلاری به راحتی قابل مشاهده خواهند بود.
  • برش پری آرئولار: در این تکنیک ابتدا نوک سینه برش داده شده و پروتز‌ جاگذاری می‌شود. این تکنیک بسیار نادر بود و در مواد معدودی جراح انجام آن را مناسب تشخیص می‌دهد.

اندازه پروتز‌ها

برای انتخاب اندازه مناسب پروتز‌ها در عمل همزمان لیفت و پروتز سینه باید به عوامل مختلفی توجه کرد. شکل دیواره سینه، سبک زندگی، فرم بدن، اهداف و انتظارات متقاضی از جمله این عوامل هستند.

استفاده از تجربه و مهارت پزشک تنها راه مناسب برای انتخاب اندازه پروتز است. فراموش نکنید حالت استاندارد افزایش اندازه سینه‌ها این است که از پروتز‌هایی حداکثر دو سایز بزرگتر از اندازه واقعی سینه خودتان استفاده کنید.

فرم و شکل پروتز‌ها

پروتز‌ها از نظر فرم و شکل به دو دسته گرد و اشکی تقسیم می‌شوند. افرادی که علاقه‌ به سینه‌هایی بسیار بزرگ و برجسته داشته باشند، بهترین کاندید برای پروتز‌های گرد هستند. اگر طبیعی بودن فرم سینه‌ها برای شما در اولویت است، باید به سراغ پروتز‌های اشکی بروید.

جنس پروتز

پروتز‌های سیلیکونی و سالین دو مدل اصلی و پرکاربرد پروتز در عمل همزمان لیفت و پروتز سینه هستند. انتخاب جنس مناسب به سن، نیاز متقاضی و در نهایت تشخیص جراح وابسته است. طول عمر بالاتر پروتز‌های سیلیکونی در مقایسه با مدل‌های سالین یا آب نمکی سبب افزایش قیمت آن‌ها شده است.

بافت این پروتز‌ها شباهت بیشتری به سینه طبیعی دارد و احساس بهتری پس از عمل خواهید داشت. افرادی که سینه‌های بسیار ریز دارند باید انتخاب این مدل‌ها را در اولویت قرار دهند.

بهترین جراح سرطان سینه در تهران

انتخاب روش مناسب برای لیفت سینه

لیفت سینه یکی دیگر از مراحل بسیار مهم در جراحی پروتزپکسی است. انتخاب تکنیک مناسب برای لیفت بعد از آزمایش دقیق برای ارزیابی میزان افتادگی سینه‌ها انجام خواهد شد. بررسی میزان افتادگی سینه‌ها با انجام آزمایشی ساده در منزل نیز امکان‌پذیر است. کافی از یک مداد استفاده کرده و آن را در زیر سینه خود قرار دهید. اگر مداد به زمین نیفتاد سینه‌های شما با افتادگی شدید درگیر هستند. از دست دادن حجم سینه مهمترین عامل افتادگی آن‌ها است. تکنیک‌های اصلی برای لیفت سینه عبارتند از:

  • لیفت هلالی: اجرای این تکنیک برای افرادی که از افتادگی کمتری در سینه خود رنج می‌برند، بهتر است. برش‌های این تکنیک غالبا نامرئی بوده و در امتداد لبه بیرونی و رو به بالای هاله سینه‌ها خواهند بود.
  • لیفت پری آرئولار: نام دیگر این تکنیک لیفت دونات بوده و اجرای آن برای درمان افتادگی‌های خفیف سینه مناسب است. برش‌های لازم در این روش بیشتر در لبه بیرونی هاله سینه ایجاد شده و تغییرات لازم روی بافت سینه اعمال می‌شود. بعد از جراحی، اسکار بسیار ظریفی در ناحیه آرئولار وجود خواهد داشت که به سختی قابل مشاهده است.
  • لیفت T معکوس: برش‌های ایجاد شده در این تکنیک به شکل لنگر است. بانوانی که نیاز به اعمال تغییرات اساسی در فرم سینه دارند، بهترین کاندید انجام این تکنیک هستند. برش‌های این تکنیک به سه قسمت تقسیم می‌شود که در لبه بیرونی هاله دور سینه، به صورت عمودی در زیر پستان و به صورت افقی در امتداد چین طبیعی سینه‌ها ایجاد می‌شوند.

توصیه‌های لازم قبل از عمل پروتزپکسی

توصیه‌های لازم قبل از عمل پروتزپکسی

برای اینکه در حین جراحی با مشکل جدی مواجه نشوید و عوارض احتمالی آن به حداقل برسد، رعایت دستورالعمل‌های زیر قبل از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه الزامی است:

  • انجام آزمایشات لازم برای بررسی وضعیت جسمی متقاضی
  • ثابت نگه داشتن وزن خود طی یک سال گذشته
  • قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی دو هفته قبل از عمل
  • ارائه سابقه پزشکی و لیست کاملی از دارو‌ها یا مکمل‌های مصرفی به پزشک معالج

  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 

دوران نقاهت عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

دوران نقاهت عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

پس از اتمام مراحل جراحی، تمام زخم‌ها با استفاده از پانسمان مناسب پوشیده می‌شوند. این حالت به کاهش تورم بعد از عمل و تسریع دفع خونابه‌ها کمک می‌کند.

در اغلب موارد، جراح برای تسریع روند خروج مایعات اضافی از محل عمل، تعبیه لوله‌های درن در این ناحیه را انجام می‌دهد. با گذشت سه روز بعد از عمل، برداشت لوله‌ها الزامی است. اگر جراح برای بستن برش‌ها از بخیه‌های غیرجذبی استفاده کرده باشد، پایان هفته اول بعد از جراحی زمان مناسبی برای کشیدن آن‌ها خواهد بود.

روز‌های اول با درد و تورم در سینه‌ها درگیر هستید که این حالت طبیعی بوده و به مرور رفع می‌شود. قرمزی و التهاب زخم یا بخیه‌ها عادی است و تا پایان دوره نقاهت برطرف می‌شود.

با گذشت یک سال از زمان جراحی، جای بخیه‌ها بسیار محو شده و تنها یک رد سفید کمرنگ از آن‌ها باقی می‌ماند. استفاده از سوتین طبی مخصوص، در دوران نقاهت به حفظ فرم سینه‌ها و ماندگاری نتایج عمل کمک فراوانی خواهد کرد.

انجام فعالیت‌های ورزشی تا دو ماه بعد از جراحی ممنوع است. پس از این دوره باید از سوتین‌های ورزشی مناسب استفاده کنید. برای تسکین درد و جلوگیری از بروز عفونت بعد از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه باید دارو‌های تجویز شده را به موقع و طبق دستور پزشک مصرف کنید.


عوارض احتمالی جراحی پروتزپکسی

عوارض احتمالی جراحی پروتزپکسی

این جراحی زیبایی نیز مانند هر عمل دیگر دارای برخی عوارض جانبی است. بسیاری از این عوارض موقتی بوده و در دوره نقاهت برطرف می‌شوند. انتخاب جراح ماهر، استفاده از تجهیزات استریل و رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی تأثیر به‌سزایی در پیشگیری و کاهش بروز عوارض جانبی دارد.


 

  • درد سینه‌ها
  • کبودی
  • تورم و التهاب سینه‌ها و اطراف آن
  • سفتی بیش از حد سینه‌ها
  • تغییر شکل دیوار سیته
  • نکروز نوک سینه به ویژه در بانوان درگیر با افتادگی شدید سینه
  • عفونت

مراقبت‌های بعد از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

مراقبت‌های بعد از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

حساسیت این جراحی زیبایی در مقایسه با سایر عمل‌ها بیشتر است. به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی اهمیت بیشتری دارد.

  • باید کاملا طاق باز بخوابید. تا دو هفته بعد از عمل خوابیدن روی شکم و فشار به سینه‌ها ممنوع است.
  • درد سینه‌ها طبیعی است. برای تسکین درد از دارو‌های مسکن تجویز شده استفاده کنید. در این دوره هرگز سینه‌ها را لمس نکرده یا ماساژ ندهید.
  • استفاده ار کمپرس آب سرد برای رفع تورم و کبودی ناشی از عمل مفید است.
  • باید وزن خود را بعد از عمل کاملاً ثابت نگه دارید. هر گونه کاهش یا افزایش وزن در این دوره ممنوع خواهد بود.
  • تا یک سال بعد از عمل باید از انجام حمام آفتاب یا سولاریوم بپرهیزید.
  • استفاده از سوتین‌های طبی به صورت شبانه روزی تا زمانی که پزشک تشخیص دهد، ضروری خواهد بود.
  • بهتر است انجام فعالیت‌های ورزشی و کار‌های سنگین را تا اتمام دوره نقاهت به تعویق بیندازید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.
  • از دستکاری بخیه‌های غیرجذبی خودداری کنید.

پروتزپکسی در بارداری تاثیر دارد؟

پروتزپکسی در بارداری تاثیر دارد؟

اغلب متخصصین زیبایی انجام این جراحی زیبایی را بعد از بارداری مناسب می‌دانند. اگر تاکنون باردار نشده‌اید یا قصد دارید در آینده نزدیک اقدام به بارداری کنید، باید تا اتمام دوران شیردهی صبور باشید.

دوران بارداری و شیردهی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی خانم‌ها است، تغییرات هورمونی ایجاد شده در این دوره سبب افزایش حجم سینه‌ها می‌شود. این تغییرات منجر به از بین رفتن نتایج حاصل از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه می‌شود. از همه مهم‌تر، کاهش وزن شدید بعد از بارداری تأثیر منفی زیادی بر اندازه و فرم سینه‌ها دارد.


تاثیر داروی بیهوشی در عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

تاثیر داروی بیهوشی در عمل همزمان لیفت و پروتز سینه

عمل‌های زیبایی وابسته به سینه از طریق بیهوشی و تزریق وریدی انجام می‌شود. تعیین دوز مناسب داروی بیهوشی بر عهده پزشک است. همین امر سبب شده که اغلب افراد با سوالات فراوانی در مورد تاثیر بیهوشی در نتیجه عمل پروتزپکسی مواجه شوند.

اگر به دارو‌های بیهوشی حساسیت نداشته باشید و جراح دوز مناسبی انتخاب کرده باشد، بعد از عمل با مشکل جدی مواجه نمی‌شوید ممکن است در ساعات اولیه کمی احساس سرگیجه یا گیجی داشته باشبد که طبیعی بوده و به مرور رفع می‌شود.

تشنگی بعد از بیهوشی نیز طبیعی است. تأثیرات جانبی داروی بیهوشی حداکثر 24 ساعت بعد از عمل برطرف خواهد شد.


ماندگاری نتایج عمل پروتزپکسی چقدر است؟

ماندگاری نتایج عمل پروتزپکسی چقدر است؟

برای ماندگاری نتایج این عمل زیبایی نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد. زیرا عوامل مختلفی در افزایش یا کاهش ماندگاری نتیجه عمل مؤثر هستند.

اولین عامل، ساختار فیزیولوژیکی بدن متقاضی است. در مرحله دوم، جنس و نوع پروتز به‌کار رفته در تعیین ماندگاری عمل نقش مهمی ایفا می‌کند. آخرین و مهم‌ترین عامل میزان رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی است.

باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از تکنیک‌های نوین جراحی نیز علاوه بر ارتقای کیفیت عمل و کاهش دوره نقاهت به افزایش ماندگاری نتایج عمل منجر می‌شود.

مدت زمان لازم برای انجام این عمل بین 3 تا 5 ساعت و زمان بستری در بیمارستان نیز دو روز است. اگر اتفاقی برای پروتز‌های پیش نیاید، تعویض اجباری آن‌ها ضروری نشود و وزن فرد ثابت باقی بماند ماندگاری نتایج عمل همزمان لیفت و پروتز سینه بیش از 10 سال خواهد بود.


چه انتظاراتی از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه داشته باشیم؟

چه انتظاراتی از عمل همزمان لیفت و پروتز سینه داشته باشیم؟

باید به این مورد اشاره کنیم که نتایج مثبت بعد از این عمل بسیار زیاد بوده و بلافاصله بعد از اتمام جراحی قابل مشاهده است. اما برای مشاهده نتایج نهایی باید کمی صبور باشید. زیرا بافت سینه‌ها و بدن به زمان نسبتاً زیادی برای بهبودی نیاز دارد.

با گذشت چندین ماه بعد از عمل تمام عوارض جانبی برطرف شده و تورم یا کبودی نیز بهبود می‌یابد. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند شما را به هدفتان برساند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. متقاضیان باید تا یکسال بعد از عمل این نکات را رعایت کنند تا از تناسب اندام و زیبایی سینه‌های خود لذت ببرند.

عامل دیگری که اهمیت دارد پیروی از یک رژیم غذایی غنی و سالم است. زمانی دستیابی به نتیجه مطلوب از عمل امکان‌پذیر است که وزن خود را در حالت ‌ایده‌آل و ثابت نگه دارید.

کاهش یا افزایش پی در پی وزن، در عمل تأثیر منفی دارد و سبب جابه‌جایی پروتز‌ها یا افتادگی سینه‌ها می‌شود. پیروی از یک رژیم غذایی اصولی در کنار انجام فعالیت‌های منظم ورزشی بهترین روش برای تثبیت نتایج عمل همزمان لیفت و پروتز سینه است.


مزایای عمل پروتز پروکسی

مزایای عمل پروتز پروکسی

  • انجام این جراحی زیبایی از طریق حفظ تناسب اندام به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند.
  • رفع بسیاری از مشکلات سینه امکان‌پذیر است.
  • انجام همزمان جایگذاری پروتز و بالا بردن سینه در یک مرحله در کاهش هزینه‌های عمل تاثیر فراوان دارد.

در این قسمت باید اشاره کنیم که عمل پروتز پروکسی تنها برای آن دسته از افرادی امکان‌پذیر است که با افتادگی خفیف تا متوسط سینه‌ها درگیر هستند. در صورتی که افتادگی سینه‌ها بسیار زیاد باشد، عمل لیفت و پروتز طی دو مرحله و به صورت مجزا انجام می‌شود.


هزینه عمل همزمان لیفت و پروتز سینه و عوامل موثر در آن

هزینه عمل همزمان لیفت و پروتز سینه و عوامل موثر در آن

عمل پروتزپکسی در دسته جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. به همین دلیل، تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارد و متقاضی باید شخصاً این هزینه را بپردازد. برای محاسبه این هزینه باید به عوامل مختلفی توجه کنید. تکنیک و مدت زمان عمل دو عامل مهم در محاسبه هزینه هستند. اگر افتادگی سینه زیاد و اندازه آن کوچک باشد، زمان عمل طولانی‌تر بوده و هزینه نهایی آن بیشتر خواهد بود.

عوامل دیگری مانند تجهیزات اتاق عمل، کلینیک و شهر محل جراحی، مهارت و تجربه جراح سایر عواملی هستند که در افزایش یا کاهش هزینه تأثیر به‌سزایی دارند.

توصیه ما این است که برای کاهش هزینه عمل، هرگز جراحی پروتزپکسی را در کلینیک‌های غیرقانونی و توسط افراد بی‌تجربه انجام ندهید. راه‌های دیگری وجود دارد که به شما کمک می‌کند با پرداخت هزینه کم به تناسب اندام برسید.

بهترین راه این است که جراحان مجربی که در کارنامه کاری خود سابقه جراحی پروتزپکسی دارند اما محل فعالیت آن‌ها شهرستان‌های کوچک است را شناسایی کرده و جراحی را به آن‌ها واگذار کنید.

بیشتر بدانید: جراحی سینه

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید