تفاوت عمل لیفت سینه با پروتز سینه

تفاوت عمل لیفت سینه با پروتز سینه

لیفت سینه یک روش جراحی است که با برداشتن پوست اضافی و تغییر شکل بافت زیرین و در عین حال که مستقیماً با بافت سینه در تعامل است، به سینه شل یا افتادگی خاصیت بالابرنده می دهد. از سوی دیگر، پروتز سینه یک روش غیر جراحی است که از ایمپلنت های سیلیکونی درجه پزشکی استفاده می کند که جایگزین حجم از دست رفته در سینه ها می شود و باعث افزایش زیبایی فوری می شود.


 

تفاوت عمل لیفت سینه با پروتز سینه

لیفت سینه و پروتز سینه دو عمل جراحی زیبایی متفاوت هستند که هدف آن ها شکل و اندازه دلخواه شماست. در حالی که این دو عمل شباهت هایی دارند، اما برای دستیابی به نتایج متفاوت طراحی شده اند.

لیفت سینه شامل بلند کردن سینه ها با سفت کردن پوست و همچنین برداشتن هر گونه بافت اضافی است در حالی که بزرگ کردن سینه شامل افزایش سایز شما با ایمپلنت های سیلیکونی یا نمکی است.

لیفت سینه اندازه سینه های شما را تغییر نمی دهد، اما می تواند آنها را پرتر، سفت تر و بلند تر نشان دهد. از سوی دیگر، ایمپلنت ‌ها می‌توانند با حجم دادن به ناحیه سینه زنان، ظاهری حجیم ‌تر داشته باشند.

در نهایت، بهترین گزینه برای یک فرد به نتیجه مطلوب و سابقه پزشکی او بستگی دارد. جالب است به دانید که خیلی از خانم ها تمایل دارند که با انجام جراحی سینه، تغیراتی در فرم سینه ی خود به وجود بیاورند؛ اما به خاطر دلایلی، آن ها از انجام این جراحی ها منصرف میشوند.

مایل هستیم در این مقاله این دلایل را برای شما بررسی کنیم؛ تفاوت عمل لیف سینه با پروتز سینه را یک بار برای همیشه، برای شما شفاف کنیم. پس پیشنهاد می کنم در ادامه همراه ما باشید.


عمل لیفت سینه چیست؟

عمل لیفت سینه چیست؟

جراحی لیفت سینه یک گزینه عالی برای خانم هایی است که به دنبال بهبود شکل و ظاهر سینه های خود هستند. همچنین می‌توان آن را در ترکیب با سایر روش‌ها مانند افزایش و کاهش نیز انجام داد.

با کمک این عمل می توانید از شر افتادگی سینه خلاص شوید، سفتی از دست رفته را بازیابی کنید، اندازه و موقعیت سینه های خود را تغییر دهید و جوان تر به نظر برسید.

لیفت سینه می تواند تأثیر چشم گیری بر روی شکل بدن شما ایجاد کند و اغلب مزایای زیادی دارد که در غیر این صورت نمی توانید آن را تجربه کنید.


عمل پروتز سینه چیست؟

عمل پروتز سینه چیست؟

جراحی زیبایی سینه با پروتز گزینه ای برای بازیابی شکل، ظاهر و اندازه سینه هایی است که به دلیل افزایش سن یا یک مشکل پزشکی دچار کاهش حجم شده اند.

بعد از ماستکتومی می توان از آن برای بازسازی شکل سینه و بازگرداندن تقارن و تعادل در ناحیه قفسه سینه استفاده کرد. در حالی که خطرات مرتبط با هر روش جراحی وجود دارد، مزایای بسیاری نیز برای این نوع جراحی زیبایی وجود دارد.


پروتز سینه و تفاوت آن با لیفت سینه


پروتز سینه و تفاوت آن با لیفت سینه

لیفت سینه که معمولاً به عنوان ماستوپکسی شناخته می‌شود، یک عمل جراحی است که به منظور بالا بردن سینه‌ ها به موقعیت اولیه‌شان انجام می‌شود و درعین‌حال ظاهری جذاب‌تر به آن‌ها می‌دهد. از طرف دیگر پروتز سینه یک ایمپلنت مصنوعی است که می تواند برای افزایش اندازه و شکل سینه ها استفاده شود.


  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 

پروتز یا لیفت، مسأله این است! 

پروتز یا لیفت، مسأله این است! 


عمل لیفت سینه که به ماستوپکسی نیز معروف است یکی از روش‌های زیبایی سینه محسوب می‌شود که در آن با برداشتن پوست اضافه و کشیدن بافت ‌های اطراف سینه، سینه را به سمت بالا کشیده و به آن فرم می ‌دهند.

جراحی بهترین گزینه برای فرم دهی به سینه است و برخلاف روش‌های بالا کشیدن سینه ‌ها بدون جراحی مانند روش های ترماژ، لیزر، نخ گذاری آپتوس وغیره عوارض چندانی ندارد. این روش تنها جهت رفع نواقص ظاهری سینه است و تاثیری بر کاهش یا افزایش حجم آن ندارد. 

جراحی پروتز سینه همان طور که از نامش پیدا است، مخصوص حجم ‌دهی به سینه است که البته در فرم ‌دهی و زیبایی ظاهری آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

همچنین توجه داشته باشید که پروتز سینه، نوعی روش برای افزایش کاپ و یا اندازه فرم سینه با استفاده از تزریق چربی و یا ایمپلنت سینه است.

اما لیفت سینه، روش دیگری است که بر روی بافت سینه و آرئول پستان برای اصلاح افتادگی سینه، کوچک یا پهن کردن فرم سینهها همچنین نوک سینه ها انجام میشود. 

چیزی که کاملا مشخص است؛ این است که انتخاب روش مناسب برای جراحی سینه، میتواند بسیار مشکل باشد؛ بنابراین داشتن اطلاعات و آگاهی از این اتفاق به انتخاب شما کمک خواهد کرد. روشی که شما انتخاب می‌کنید، به دو عامل میتواند بستگی داشته باشد: 
•  ویژگیهای خاصی که سینهی شما دارد. 
•  به نتیجهای که میخواهید بعد از جراحی برسید. 

شاید این دو عامل، به ظاهر برای شما خیلی کلی باشند؛ اما در حقیقت در بطن خود معیارهایی را برای انتخاب جراحی سینه به شما میدهند، این معیارها را در ادامهی همین مطالب بررسی خواهیم کرد. 

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد



برای جراحی سینه چه معیارهایی وجود دارد؟ 

برای جراحی سینه چه معیارهایی وجود دارد؟ 


  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 

جراحی سینه در زمان های گذشته یک امری صرفا پزشکی محسوب میشد، اما امروز دلایل بسیار زیادی برای خانم ها و دنیای زیبایی آنان دارد. افراد زیادی در این جراحی ها به تجربه ی شناختی امروز دنیای پزشکی و زیبای کمک کرده اند. ما امروز از تجربیات آنها درس میگیریم و معیار های بهتری برای انتخاب روش جراحی ایجاد می‌کنیم. 
خانم هایی که متوجه شده اند که سینه های ‌شان تناسبی با سایز بدن شان ندارند؛ در حقیقت کوچک ‌تر است و زمانی که لباسی به تن میکنند اغلب نیاز به یک وسیله برای ایجاد برجستگی یا خوش فرمی لباس در تن خود دارند. یا برخی از مادرانی که بعد از زایمان، مقدار خیلی زیادی از حجم سینه خود را از دست داده اند. همچنین اگر یکی از سینه ها کوچک تر از سینهی دیگر باشد؛ این موارد میتواند جز معیار های انتخاب پروتز سینه باشد.  اگر سینه ها دچار افتادگی و فاقد استحکام باشد؛ در اطراف نوک پستان یا آرئول کشیدگی وجود داشته باشد. همچنین تفاوت سایز وجود داشته باشد، میتواند از معیار هایی برای لیفت سینه، باشد. 

جراحی سینه مناسب چه افرادی است؟

جراحی سینه مناسب چه افرادی است؟


امروزه جراحی سینه که با قصد زیبایی و خوش ‌فرم شدن سینه‌ ها صورت می‌گیرد، بسیار گسترده شده است. درصد بیشتری از این عمل ‌ها به منظور کوچک کردن اندازه سینه‌ ها یا به علت افتادگی این اندام انجام می‌شود. 

با این تفاسیر، این عمل برای دسته مشخصی از افراد مناسب است که عبارت است از:
1.  بیمارانی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه یا دیگر بیماری ‌ها، بخشی از سینه خود یا تمام آن را از دست داده‌اند و قصد دارند تا با جراحی سینه بعد از سرطان شکل سابق بدن خود را به دست بیاورند.
2.  بانوانی که به دلیل بالا رفتن سن، بارداری یا کاهش شدید وزن و شیردهی، افتادگی سینه پیدا کرده‌اند.
3.  افرادی که به صورت ژنتیکی و مادر زادی، سینه‌ هایی نا متقارن یا با شکلی غیرطبیعی دارند.
4.  خانم‌ هایی که به خاطر مشکلات هورمونی، پستان هایی کوچک دارند.
5.  افرادی که به دلیل نقصی مادر زادی به دنیا آمده ‎اند و تنها یک سینه دارند.



چه تفاوتی بین پروتز سینه با لیفت سینه وجود دارد؟ 

چه تفاوتی بین پروتز سینه با لیفت سینه وجود دارد؟ 


در صورت انتخاب عمل پروتز سینه، لازم است بدانید که تمام نظرسنجیها، نرخ بالای رضایت خانم ها را نشان داده است و اگر به دنبال راه حلی بلند مدت، برای مشکلات سینهی خود باشید؛ گزینه ای مناسب است. یکی از مزیت های مهم پروتز سینه، نامشخص بودن جای زخم بعد از عمل جراحی خواهد بود.

در جراحی به روش پروتز، خطرات جزئی وجود دارد؛ برای مثال، ایمپلنت ها نیاز به نظارت و مراقبت منظمی دارند، که در صورتی که دچار ایرادی باشند نیاز به تعویض آن ها وجود دارد


مزایای و معایب لیفت سینه
در صورتی که انتخاب شما جراحی به شکل لیفت سینه باشد؛ جای زخم در اثر جراحی در زیر سینه ها پنهان خواهد ماند و برجستگی و تقارن سینه ها به بهترین شکل بهبود می یابد و اگر وزن بدن شما به طور تقریبی ثابت بماند، می توانید نتیجه جراحی خود را برای چندین دهه حفظ کنید.

دقیقا همین علت تغییر وزن، همچنین مواردی مانند: بارداری و شیردهی میتواند برای مدت طولانی به تدریج باعث کاهش اثر لیفت برروی سینه ها باشد. یکی از معایب شیوه لیفت سینه، به جای ماندن اثر زخم های جراحی است، که ممکن است در زیر لباس یا سوتین شما پنهان شوند، چرا که بدون لباس مشاهده میشود. 
از جمله مزایای لیفت سینه عبارت است از:
•  کاهش هاله اطراف سینه در صورت نیاز
•  رسیدن فرد به فرم درست بدن
•  گرد و کوچک شدن سینه
•  بالابردن نوک سینه
•  حفظ تقارن سینه
•  سفت شدن سینه



مزایا و معایب پروتز سینه

مزایا و معایب پروتز سینه


برای زنانی که ماستکتومی انجام داده اند، گزینه نصب پروتز سینه می تواند مانند یک راه نجات باشد. این روش جراحی زیبایی به بیماران این امکان را می دهد که دوباره احساس اعتماد به نفس و کنترل بیشتری بر ظاهر خود داشته باشند. پروتز های سینه نیز بخش مهمی از جراحی ترمیمی هستند و به بازیابی فرم و عملکرد طبیعی سینه کمک می کنند. با پیشرفت های تکنولوژیکی در هوش مصنوعی ، پروتز های سینه را می توان به گونه ای سفارشی طراحی کرد که متناسب با نیازهای فردی بیمار باشد و در حین بهبودی پس از جراحی، راحتی و امنیت را فراهم کند.
از جمله مزایای پروتز سینه عبارت است از:
•  بهبود تعادل اندام
•  برجسته و پر کردن سینه ها
•  افزایش جذابیت ظاهری و اعتماد به نفس



تفاوت اجرایی عمل پروتز سینه با لیفت سینه

تفاوت اجرایی عمل پروتز سینه با لیفت سینه


در صورتی که هدف جراحی پروتز سینه باشد؛ تزریق چربی، عموماً از زیر سینه یا آرئول سینه انجام میشود؛ که گاهی باری انتقال چربی با لیپوساکشن از شکم یا ران برداشته میشود. برای قرار دادن ایمپلنت، عموما با ایجاد یک شکاف در اطراف سینه، سیلیکون در داخل بافت قرار میگیرد. تمام این اعمال زیر نظر متخصص و پزشک انجام میگیرد؛ بنابراین از قبل بررسی و آزمایش میشود. اما برای لیفت سینه، ابتدا محل برش تعین میشود و براساس آنچه که هدف جراحی از اندازه، شکل و ویژگیهای دیگر است؛ با روشهای متفاوتی مانند: حذف پوست اضافی، کاهش حجم و یا جا به جایی نوک سینه، تغییر فرم و کشیدن و یا سفت کردن پوست سینه و در نهایت ایجاد بخیه برای مرحلهی پایانی جراحی انجام میشود.



برای انتخاب جراحی سینه خود هوشیار باشید! 

برای انتخاب جراحی سینه خود هوشیار باشید! 

این که شما کدام یک از روشهای لیفت سینه یا پروتز سینه، را انتخاب کنید اهمیت زیادی دارد. حتماً در نظر داشته باشید؛ که قبل از هرگونه اقدام به جراحی سینه، با مشاوره مجرب به نتایج خوب و موفقیتآمیزی برسید. در حقیقت انتظار شما از نتیجه و شیوهی جراحی سینه، کاملا برای شما مشخص شده باشد و پزشک شما دقیقاً از آن اطمینان داشته باشد. این که دقیقاً شما به میزان اندازه، شکل، مقدار بافت سینه، کیفیت پوست خودتان، موقعیت قرار گیری سینه ها و همچنین آرئول ها اطمینان داشته باشید؛ نشان از یک عمل جراحی خوب برای شما خواهد بود، در غیر این صورت احتمالا شما مشکلات زیادی بعد از عمل سینه های خود خواهید داشت. 
پزشک شما نیاز است بداند 
اگر جراحی قبلی داشته اید، هرگونه آلرژی، سابقه ی خانوادگی از سرطان سینه، بیوپسی سینه و شرایط پزشکی در گذشته و یا حال حاضر که به استفاده از هرگونه دارو منجر می‌شود؛ اهمیت بسیار زیادی برای تشخیص و مشاوره دکتر به شما را دارد. 



لطفاً برای عمل جراحی خود آماده باشید

لطفاً برای عمل جراحی خود آماده باشید


عمل پروتز سینه و لیفت سینه، هردو به صورت سرپایی انجام میشوند. مطمئناً دستورالعملهای دقیقی برای قبل و بعد از این عملها و آنچه که برای شما رخ میدهد، از طریق پزشک و کادر پزشکی، به شما توضیح داده میشود. نکتهی قابل توجه برای شما، اهمیت دادن به همین نکات است، که در حقیقت باعث بهبود نتیجه برای شما خواهد بود. 



تورم سینه ‌ها پس از جراحی لیفت و پروتز سینه

تورم سینه ‌ها پس از جراحی لیفت و پروتز سینه


ورم بعد از عمل پروتز سینه امری کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. میزان این تورم در افراد مختلف متفاوت خواهد بود ولی در حالت کلی ممکن است تا بهبودی کامل آن حدود 1 هفته زمان نیاز باشد. بافت سینه به دلیل مورد تهاجم قرار گرفتن در عمل سینه، تغییرات آن و ایجاد برش دچار تورم می‌شود که این واکنش موقتی بوده و تنها واکنشی برای دفاع و ترمیم بافت ‌های آسیب دیده است.

 

در این مطلب ما سعی کردیم تا شما عزیزان را با تفاوت عمل لیفت سینه با پروتز سینه آشنا نماییم. در نظر داشته باشید که لیفت سینه و پروتز سینه دو عمل جراحی زیبایی هستند که برای زیبایی ظاهری سینه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگرچه هر دو مربوط به بزرگ کردن سینه هستند، فواید متفاوتی دارند و خطرات متفاوتی نیز دارند. 
لیفت سینه یک روش جراحی است که با برداشتن پوست اضافی و تغییر شکل بافت زیرین و در عین حال که مستقیماً با بافت سینه در تعامل است، به سینه شل یا افتادگی خاصیت بالابرنده می دهد.

از سوی دیگر، پروتز سینه یک روش غیر جراحی است که از ایمپلنت های سیلیکونی درجه پزشکی استفاده می کند که جایگزین حجم از دست رفته در سینه ها می شود و باعث افزایش زیبایی فوری می شود.

لیفت سینه موقعیت سینه ها را روی دیواره قفسه سینه بالا می برد. این کار با برداشتن پوست اضافی، بلند کردن ماهیچه های زیرین و تغییر موقعیت نوک سینه ها انجام می شود.

از طرف دیگر، پروتز سینه شامل قرار دادن یک ایمپلنت مصنوعی در ناحیه قفسه سینه برای تغییر اندازه و شکل آن است. هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را ارائه می دهند، و این مهم است که قبل از تصمیم گیری، درک کنید که کدام یک با نیاز های شما مطابقت دارد.
 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید