آشنایی با انواع پیکرتراشی و فرق بین لیپوماتیک و پیکرتراشی

آشنایی با انواع پیکرتراشی و فرق بین لیپوماتیک و پیکرتراشی

چربی های اضافه در دور شکم، باسن و بخش های مختلف دیگر بدن، می توانند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشند. علاوه بر اینکه زیبایی و تناسب اندام تحت تاثیر این چربی های اضافه قرار می گیرند، سلامت بدن نیز وابسته به وجود این چربی ها خواهد بود. یکی از روش های مناسب برای راحت شدن از شر چربی های اضافه موضعی، پیکرتراشی است. پیکرتراشی روشی تهاجمی و غیر تهاجمی برای حذف چربی های اضافه موضعی در بدن است. اگر تا به حال نام پیکرتراشی را شنیده باشید، حتما در مورد انواع پیکرتراشی، فرق لیپوماتیک و پیکرتراشی ابهامات زیادی دارید. با ما همراه باشید تا در مورد اینکه لیپوماتیک چیست؟ و چه تفاوتی با پیکرتراشی دارد، اطلاعات کافی کسب کنید.



انواع پیکرتراشی؛ آشنایی با روش های رایج لاغری با حذف چربی

پیکرتراشی به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که برای حذف چربی های اضافه و تجمع یافته در بدن استفاده می شود. با توجه به نیاز فرد متقاضی و همچنین، شرایط جسمی و میزان چربی اضافه در بدن، می توان از انواع پیکرتراشی کمک گرفت. در صورتی که نیاز به حذف چربی های اضافه در بدن را دارید، می بایست ابتدا در مورد انواع روش های پیکرتراشی و تفاوت آن ها با هم اطلاعات کسب کنید. 


پیکرتراشی با روش لیپوماتیک

روش لیپوماتیک که بسیاری از مردم آن را با نام پیکرتراشی می شناسند، در واقع یکی از روش های پیکرتراشی و حذف چربی های اضافه در بدن است. در این روش یک سری سوزن های مخصوص به صورت تهاجمی وارد بخش های حاوی چربی می شوند. سپس با حرکت متبحرانه پزشک، چربی های اضافه دور شکم، باسن و هر بخش از بدن از طریق این سوزن خارج می شود. چربی هایی که از طریق روش لیپوماتیک از بدن خارج می شوند، قابل استفاده برای تزریق در نواحی مختلف دیگر بدن می باشند. 


پیکرتراشی با روش لیپوساکشن

روش لیپوساکشن یکی از روش های رایج و قدیمی برای خارج کردن سلول ها و چربی های اضافه از بدن است. در این روش نیز یک لوله وارد بخش مورد نظر می شود و یک سیستم مکش، اقدام به کشیدن چربی های اضافه به سمت خارج از بدن می کند. 


پیکرتراشی با روش لیپوست

روش لیپوست یکی دیگر از روش های پیکرتراشی است. این روش تقریبا مشابه با روش لیپوماتیک است. فقط با این تفاوت که چربی به صورت پیوسته و با کمک ویبریشن از بدن خارج می شود. این روش خارج کردن چربی های اضافه در بدن نیز می تواند چربی های سالمی را به پزشک تحویل دهد. بنابراین، در صورت نیاز می توان از این چربی ها برای تزریق در بخش های دیگر بدن نیز استفاده کرد. 


پیکرتراشی با روش لیپولیز (لیزر لیپولیز)

لیپولیز روشی برای حذف سلول های چربی بدون ورود یک جسم خارجی است. در این روش از لیزر خاصی استفاده می شود که می تواند سلول های چربی را گرم کند و باعث حذف آن ها از طریق کبد شود. در این روش دیگر نیازی به انجام عمل جراحی تهاجمی و بی حسی نیست. 


در کدام بخش های بدن می توان از انواع پیکرتراشی استفاده کرد؟

هر یک از بخش های بدن که دارای چربی های تجمع یافته می باشند، می توانند تحت پیکرتراشی قرار گیرند. اما معمولا برای حذف چربی های اضافه در بخش های خاصی از بدن مانند شکم، پهلوها و یا باسن از انواع پیکرتراشی استفاده می شود.  
آیا عمل پیکرتراشی عوارض دارد؟
انواع پیکرتراشی می توانند برای کاهش چربی های اضافه و بهبود تناسب اندام مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه این عمل جراحی، جزء عمل های جراحی رایج برای لاغری است؛ اما این موضوع نشان دهنده بی اهمیت بودن این عمل نیست. لازم است که هر یک از روش های پیکرتراشی برای کاهش عوارض احتمالی توسط یک پزشک متخصص انجام شوند. در این صورت احتمال بروز عوارض جانبی پس از انجام این روش های لاغری کاهش پیدا می کند. 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید