نشانه های کلی ابتلا به سرطان سینه

علائم سرطان سينه در زنان | سرطان سينه چه علائمي دارد

بدون شک، بانوان باید به سلامتی خود توجه نمایند. چرا که سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در میان زنان است. این موضوع از اهمیت بالایی بر خوردار است که بانوان از نشانه های کلی ابتلا به سرطان سینه، آگاه باشند.


 از نشانه های کلی ابتلا به سرطان سینه می توان به : ایجاد توده یا ضخیم شدن در سینه یا ناحیه زیر بغل اشاره داشت که اغلب بدون درد است. اگر چه، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید هر توده یا برجستگی از نشانه های سرطان سینه نمی باشد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را از نشانه های کلی ابتلا به سرطان سینه، آگاه نماییم. پس هرگز این مطلب را از دست ندهید.

سرطان سینه یک بیماری ویرانگر است که میلیون ها زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی رخ می دهد که تغییرات در سلول های بافت پستان منجر به رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی شود.سرطان پستان می تواند هر کدام از غدد یا کانال های شیری را درگیر نماید. البته تفاوتی بین سرطان هایی که غدد لنفاوی را درگیر کرده و یا سرطان هایی که مجاری شیری را درگیر نموده اند، نمی باشد.

همه چیز درمورد سرطان سینه

به هر شکل، هر نوع سرطان پستان که در بافت پستان ایجاد شده باشد، سرطان سینه نامیده شده و از آن نقطه به سایر قسمت های بدن گسترش یابد که به عنوان متاستاز شناخته می شود. علت دقیق سرطان سینه تا به امروز ناشناخته مانده است، اما سن، عوامل محیطی، سبک زندگی و ژنتیک نقش مهمی دارند.تشخیص زود هنگام برای غلبه بر این بیماری به ظاهر خطرناک، حیاتی می باشد.

چرا در اینجا گفتیم به ظاهر خطرناک!!! به این دلیل که اگر بانوان با آناتومی سینه آشنایی داشته باشند و به طور منظم سینه های خود را معاینه و چک نمایند، در صورت ایجاد کوچک ترین تشخیصی می توانند به متخصص مراجعه و در همان ابتدا، این بیماری را از بین ببرند.


علائم سرطان سینه در زنان 

مهم ترین نشانه ی سرطان سینه چیست؟

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان های تشخیص داده شده زنان در سرتاسر جهان است و می تواند هر فردی را بدون در نظر گرفتن سن، قومیت یا جنسیت مبتلا کند.باید علائم سرطان سینه در زنان را بشناسید، زیرا این علائم می تواند به تشخیص و تعیین یک دوره درمانی مناسب کمک کند. مهم ترین نشانه ی سرطان سینه که باید به آن توجه کرد، توده قابل لمس در سینه است که با گذشت زمان باقی می ماند.

سایر علائم مهم  که ممکن است شامل: تغییر در بافت پوست، ترشح غیرمعمول از نوک سینه ها، فرو رفتگی، تورم یا قرمزی در اطراف سینه، یا درد در هر قسمت از ناحیه سینه باشد.این نکته را به خاطر بسپارید که تشخیص زود هنگام این علائم می تواند به افزایش شانس درمان موفقیت آمیز کمک به سزایی نماید.

 با دکتر رقیه جلیلی، بهترین جراح سرطان سینه در تهران، همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد سرطان پستان بدست آورید

آیا وجود توده در سینه نشانه سرطان سینه می باشد؟

آیا وجود توده در سینه نشانه سرطان سینه می باشد؟

توجه داشته باشید، زمانی که سینه های خود را طبق روال ماهیانه مورد بررسی قرار می دهید، اگر مشکوک به وجود توده در سینه، شدید، بیش از حد نگران نباشید.چرا که توده‌ های موجود در پستان که اغلب به وجود می آیند، لزوماً سرطانی نخواهند بود یا از نوع خوش خیم می باشند.بعضی اوقات، این توده ‌ها کیست‌ هایی کوچک پر از مایع هستند و در بیشتر موارد به دلایل دیگری غیر از سرطان مانند تحریک بیش از حد، ایجاد عفونت، رعایت نکردن بهداشت بدن و مواردی از این دست، ایجاد می‌شوند.


علائم کلی ابتلا به سرطان پستان در زنان

نشانه های کلی ابتلا به سرطان سینه

برای بانوان ضروری است که در مورد علائم و نشانه ‌های کلی ابتلا به سرطان سینه مانند توده‌ ها، تغییرات پوستی یا درد در سینه ‌ها، ترشحات از نوک پستان یا التهاب زیر بغل آموزش ببینند تا اگر متوجه چیزی شدند، سریعا به متخصص مراجعه نمایند.

در این قسمت به بررسی  نشانه های کلی ابتلا به سرطان سینه خواهیم پرداخت که می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درد سینه که تا بعد از عادت ماهانه بعدی از بین نمی‌رود و به مرور بد تر می شود.
  • ترشحات شفاف، قرمز، قهوه ‌ای یا زرد رنگ که از نوک یکی از سینه‌ ها خارج می شود.
  • احساس خارش و حساسیت در پوست یا جوش روی پستان
  • بافت پوست که به شکل پوست پرتقال در آمده باشد
  • بزرگ شدن توده‌های غدد لنفاوی زیر بغل
  • فرو رفتگی یا برگشت نوک سینه به داخل
  • بزرگ شدن یکی از سینه ‌ها
  • تغییرشکل در نوک سینه
  • قرمزی و تورم سینه

مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان سینه

مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان سینه

در این قسمت به برخی از مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان سینه خواهیم پرداخت که عبارت اند از:

  • استفاده از دارو های هورمونی در دوران یائسگی
  • اضافه وزن و  رژیم غذایی با مصرف چربی زیاد
  • بلوغ زودرس و قاعدگی زودهنگام
  • سابقه سرطان سینه خانوادگی
  • زایمان در سن بالای 35 سال
  • مصرف الکل و دخانیات

آیا سرطان سینه کشنده است؟

آیا سرطان سینه کشنده است؟

سرطان سینه یک بیماری جدی برای سلامتی محسوب می شود که اگر به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود، می‌تواند تهدید کننده زندگی فرد باشد.این بیماری متاسفانه شایع ترین نوع سرطان در زنان سراسر جهان است. توجه داشته باشید که مرگ و میر ناشی از سرطان سینه قابل پیشگیری است. تشخیص و درمان به موقع می تواند خطر مرگ ناشی از این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد.سرطان سینه به راحتی توسط روش های مختلف درمانی از قبیل: شیمی درمانی، پرتو درمانی، جراحی یا درمان های ترکیبی می باشد.


سرطان سینه چگونه تشخیص داده می شود؟

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است معاینات فیزیکی انجام دهند یا دستور ماموگرافی را برای بررسی علائم سرطان سینه بدهند. اما آزمایشات زیر را برای تشخیص بیماری انجام می دهند:

  • سونوگرافی سینه .
  • اسکن تصویربرداری رزونانس مغناطیسی پستان (MRI)
  • بیوپسی سینه .
  • آزمایش ایمونوهیستوشیمی برای بررسی گیرنده های هورمونی. 
  • آزمایش های ژنتیکی برای شناسایی جهش هایی که باعث سرطان سینه می شوند.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. خودمراقبتی و درک علائم اولیه سرطان سینه روشی قدرتمند در برابر این بیماری کشنده است.با تشخیص زود هنگام، شانس زنده ماندن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین، برای بانوان مهم است که خود را با علائم و نشانه های رایج سرطان سینه، مانند توده در سینه، ترشحات نوک سینه به غیر از شیر، قرمزی یا تورم در ناحیه سینه و تغییر در شکل یا اندازه پستان خود آشنا کنند.

همچنین، ماموگرافی سالانه می‌تواند با شناسایی هر گونه توده مشکوک در سینه ‌ها قبل از اینکه قابل مشاهده یا احساس شود، کمک قابل توجهی کند.اگر پزشک شما علائم سرطان سینه را پیدا کند، ممکن است آزمایش‌های دیگری از جمله بیوپسی سینه را انجام دهیم تا اطلاعات بیشتری در مورد نوع سرطان سینه و میزان پیشرفت آن پیدا کنیم . بیوپسی تنها آزمایشی است که می تواند تشخیص قطعی سرطان سینه را بدهد.

بیوپسی همچنین اطلاعاتی در مورد نشانگرهای تومور سرطان سینه ارائه می دهد که داروهایی را که باید برای درمان آن استفاده شود را تعیین می کند. همه سرطان های سینه یکسان نیستند و همه آنها به یک شکل درمان نمی شوند. بنابراین برای تیم مراقبت های بهداشتی شما مهم است که این اطلاعات را قبل از پیگیری یک برنامه درمانی داشته باشند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید