پروتز سینه یا جراحی سینه؟

پروتز سینه یا جراحی سینه؟

پروتز سینه جایگزین مناسبی برای جراحی سینه در بسیاری از زنان می باشد. جراحی سینه می تواند پر خطر، پر هزینه و زمان بر باشد، در حالی که پروتز سینه همان نتیجه را به روشی بسیار کم تهاجمی و ایمن تر ارائه می دهد. پروتز از یک فرم مصنوعی تشکیل شده است که به دیواره سینه می چسبد. این فرم وزن سبکی دارد و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است که حس و جذابیتی بسیار واقعی را ارائه می دهد. زنانی که از پروتز استفاده می کنند، اغلب از نتایج خود رضایت دارند، زیرا اعتماد به نفس توسط پروتز سینه، به آن ها باز می گردد تا دوباره راحت باشند. علاوه بر این، انتخاب پروتز سینه به زنان این امکان را می دهد که کنترل کل فرآیند را در دست بگیرند، زیرا می توانند با توجه به سبک، اندازه و ملاحظات خود نوع آن را انتخاب کنند در مقابل کاری که با جراحی سینه قابل انجام نیست. در این مطلب به طور کامل مزیت های پروتز سینه نسبت به سایر روش های خواهیم پرداخت تا شما با خیالی راحت، اقدام به انجام این عمل توسط جراحی زبر دست، نمایید.



پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

 

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

پروتز سینه یک روش پزشکی پیشرفته است که به زنان کمک می کند تا شکل سینه های خود را پس از ماستکتومی یا نوع دیگری از مداخله جراحی بازیابی کنند.

این فرآیند شامل جا گذاری و قرار دادن پروتز در سینه برای ایجاد ساختار و کانتور می باشد. در نظر داشته باشید که  پروتز سینه یک راه حل موثر و راحت برای کسانی است که می خواهند پس از ماستکتومی، سینه خود را بدون انجام جراحی بزرگ، ترمیم کنند.


آیا پروتز سینه نیاز به تعویض دارد؟

 

آیا پروتز سینه نیاز به تعویض دارد؟

 

برای کسانی که تحت عمل پروتز سینه قرار می گیرند، این سوال که هر چند وقت یک بار باید پروتز خود را تعویض کرد، مسئله مهمی است. درک این نکته مهم است که طول عمر پروتز سینه می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند سبک زندگی و سطح فعالیت متفاوت باشد.

علاوه بر این، بسیاری از پروتز ها باید هر 10 سال یا بیشتر تعویض شوند تا راحتی و پشتیبانی مطلوب حفظ شود.

مراقبت صحیح از پروتز نیز می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند. دانستن اینکه چه زمانی باید پروتز خود را تعویض کنید ضروری است تا اطمینان حاصل شود که می توانید بهترین نتایج ممکن را از جراحی خود برای مدت طولانی داشته باشید.


شرایط تعویض پروتز سینه

 

شرایط تعویض پروتز سینه

 

پروتز سینه به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا زنان بیشتری برای زیبایی سینه های خود، پروتز سینه را انتخاب می کنند.

لازم است توجه داشته باشید که سینه های خود را بررسی نمایید ولی این مسئله به معنای تعویض پروتز سینه به صورت مرتب نیست؛ پروتز ها تنها زمانی که دچار آسیب و یا پارگی خواهند شد که لازم است، تعویض شوند.


  • مهم ترین دلایل تعویض پروتز سینه

مهم ترین دلایل تعویض پروتز سینه


پارگی پروتز سینه

متأسفانه پارگی پروتز سینه یک مشکل رایج است که پیامد های پزشکی و زیبایی را به دنبال دارد. پروتز های سینه از موادی مانند سیلیکون ساخته شده‌ اند که می‌توانند در طول زمان فرسوده شود و باعث شکننده شدن آن و در نهایت شکستگی یا پارگی شود.

افرادی که پروتز سینه دارند، ممکن است در صورت پارگی ایمپلنت علائم مختلفی از جمله: درد، تغییر رنگ و تورم ناحیه اطراف ایمپلنت را تجربه کنند. برای رفع این مشکل باید پروتز دیگری را جایگزین نمود و یا پروتز را برداشت.


  • مهم ترین علائم پارگی پروتز سینه

    • نا همواری سینه ها
    • کاهش سایز سینه
    • درد یا حساسیت
    • بی حس شدن
    • ورم کردن

  • آیا فعالیت های ورزشی باعث پارگی پروتز سینه می شود؟

پروتز سینه یا ایمپلنت در میان زنان در هر سنی که می‌خواهند اندازه یا شکل سینه‌ های خود را تغییر دهند، به طور فزاینده ‌ای محبوب شده است.

با این حال، علیرغم محبوبیت روزافزون این نوع جراحی بزرگ کردن سینه، بسیاری از خانم ها از این که برخی فعالیت های بدنی می تواند منجر به پارگی پروتز سینه شود، بی اطلاع هستند.

مطالعات نشان داده‌اند که فعالیت‌های ورزشی پر فشار می‌توانند باعث شکستگی و پارگی در ایمپلنت‌های سینه شوند.


مزیت پروتز سینه نسبت به جراحی سینه

در سال های اخیر، استفاده از پروتز سینه به دلیل مزایای مختلف آن نسبت به جراحی های سنتی سینه، محبوبیت قابل توجهی یافته است.

پروتز های سینه قطعات سیلیکونی، نمکی و یا فومی با طراحی خاص هستند. پروتز ها در اشکال، اندازه ‌ها، رنگ ‌ها و بافت ‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند بین پنج سال تا ده سال عمر کنند.

در مقایسه با جراحی معمولی سینه، پروتز ها زمان بهبودی سریع ‌تری را ارائه می‌دهند و به طور قابل ‌توجهی هزینه کمتری دارند.

علاوه بر این، پوشیدن پروتز اغلب برای کسانی که ترجیح می دهند تحت عمل جراحی ترمیمی قرار نگیرند، راحت تر است. به این ترتیب، بسیاری دریافته اند که پروتز سینه راه حلی موثر برای بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بعد از ماستکتومی در اختیار آن ها قرار می دهد.

 


مراقبت‌های لازم در هفته اول بعد از پروتز سینه

 

مراقبت‌های لازم در هفته اول بعد از پروتز سینه

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد

معمولا در هفته اول جراحی به خاطر وجود ناحیه های برش بر روی قفسه سینه احساس درد خفیف خواهید داشت.

در صورت تجربه احساس درد از حراج خود در مورد مصرف داروهای مسکن بپرسید، هرچند این درد خفیف است. در صورتی که تصمیم دارید از داروهای مسکن بدون نسخه و تجویز پزشک استفاده کنید، باید از قبل مطمئن شوید که با مصرف این دارو ها روند درمان و بهبودی مختل نمی شود.


  • مراقبت های لازم بعد از پروتز سینه

در نظر داشته باشید که احتمال خونریزی در جای بخیه ‌ها و ناحیه برش داده ‌شده، به طور معمول وجود خواهد داشت. پس تاکید می شود که از بلند کردن اجسام سنگین، جدا خودداری نمایید.

پس از انجام عمل جراحی باید از سوتین ‌های مخصوص عمل پروتز سینه جهت بالا کشیدن پستان و رفع درد استفاده شود.

پس از عمل جراح،ی شما می‌توانید به‌راحتی غذا میل کند و تمام‌ کارهای روزمره خود را انجام دهید.

بخیه ‌ها بعد از گذشت ده روز پس از انجام پروتز سینه، توسط جراح کشیده می‌شود


جمع بندی

پروتز سینه جایگزین ایمن، مقرون به صرفه و موثر در مقابل جراحی سینه، برای زنانی است که پس از ماستکتومی یا لامپکتومی انجام می شوند، مناسب می باشد.

سینه های مصنوعی فرم های سبک وزنی هستند که ظاهر سینه های طبیعی را تقلید می کنند. پشتیبانی واقعی و راحت را ارائه می دهند و در عین حال از تحریکات پوستی و ساییدگی هایی که سوتین های سنتی می توانند ایجاد کنند، محافظت می کنند.

به این ترتیب، این روش برای بازگرداندن اعتماد به نفس زنانی که از طریق جراحی های آسیب رسان یا تغییرات فیزیکی مرتبط با سرطان سینه را تجربه کرده اند، مفید هستند.

علاوه بر این، می‌توان آن ‌ها را متناسب با شکل بدن و رنگ هر فرد طراحی کرد، در نهایت آها را به انتخابی ایده ‌آل برای بیمارانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند بدون انجام جراحی ‌های گسترده به سینه ‌ای با ظاهر طبیعی دست یابند.

پروتز سینه یک جایگزین جذاب برای جراحی تهاجمی است، زیرا در مقایسه با روش های جراحی سنتی راه حلی غیر تهاجمی با عوارض جانبی کمتری می باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید