اشاره به دلایل افتادگی سینه و عوارض لیفت سینه

اشاره به دلایل افتادگی سینه و عوارض لیفت سینه

افزایش سن، بارداری، یائسگی، شیردهی، کاهش و افزایش پی در پی وزن و ... همه عواملی هستند که در افتادگی و بد شکل شدن سینه‌ها دست دارند. یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن مشکل افتادگی سینه‌ها را برطرف کرد، لیفت سینه است؛ که یا به صورت عمل جراحی و یا از طریق روش‌های غیر جراحی صورت می‌گیرد؛ منتهی هر یک از این روش‌ها عوارضی دارند که لازم است قبل از لیفت سینه با آن‌ها آشنا شوید. پس ادامه این مطلب که لیفت سینه، انواع روش‌های آن و همچنین عوارض لیفت سینه می‌پردازد را دنبال کنید.


دلایل افتادگی سینه چیست؟

دلایل افتادگی سینه چیست؟

متاسفانه مسائل متعددی موجب می‌شوند که اکثر خانم‌ها مشکل افتادگی سینه را تجربه کنند و از فرم ناخوشایند سینه‌های خود رنج ببرند. تمامی عواملی که موجب افتادگی سینه در خانم‌ها می‌شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • افزایش سن و سالخوردگی
  • سینه‌های بزرگ
  • بارداری
  • یائسگی
  • کاهش و افزایش وزن پی در پی
  • استعمال دخانیات
  • شیر دادن
  • کمبود کلاژن و استروژن

چگونه می‌توان مشکل افتادگی سینه را رفع کرد؟

چگونه می‌توان مشکل افتادگی سینه را رفع کرد؟

احتمال دارد ورزش کردن و کنترل وزن، دوری از استعمال دخانیات، انجام منظم آزمایش‌های هورمونی و ... در جلوگیری از افتادگی سینه‌ها نقش داشته باشند؛ اما به مرور زمان با افزایش سن و سالخوردگی، پشت سر گذاشتن دوران بارداری و شیردهی، همچنین رسیدن به سن یائسگی، چه بخواهید و چه نخواهید دچار مشکل افتادگی سینه خواهید شد. بنابراین بهتر است به دنبال راهکار پایدارتری برای خلاص شدن از مشکل افتادگی سینه بگردید.

یکی از روش‌های پایدار برای بالا کشیدن سینه‌های افتاده که دوباره فرم زیبای سینه‌ها را به شما بازمی‌گرداند، لیفت سینه است. درواقع لیفت یا بالا کشیدن سینه که هم از طریق روش‌های جراحی و هم غیر جراحی صورت می‌گیرد، ناهمواری‌های سینه را رفع کرده، موجب کاهش حجم و بالا کشیدن نوک سینه‌ها می‌شود. مطمئنا این سوال برایتان مطرح می‌شود که عوارض لیفت سینه چیست؟؛ در ادامه این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد.


با انواع روش‌های لیفت سینه آشنا شوید

با انواع روش‌های لیفت سینه آشنا شوید

قبل از اینکه به سراغ بررسی عوارض لیفت سینه برویم، لازم است که شما را با انواع روش‌های لیفت سینه آشنا کنیم. به طور کلی لیفت سینه یا از طریق روش جراحی انجام می‌شود یا از طریق روش غیر جراحی. منتهی لیفت سینه از طریق روش‌های جراحی و غیر جراحی، زیرمجموعه‌های متعددی دارند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.


لیفت سینه از طریق جراحی

لیفت سینه از طریق جراحی

مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد

  حضور دکتر رقیه جلیلی در سومین کنگره تازه‌های جراحی پستان، دانشگاه علوم پزشکی 

در روش لیفت سینه از طریق جراحی که به آن ماستوپکسی نیز می‌گویند، مشکل افتادگی سینه از طریق از بین بردن پوست اضافی سینه‌ها برطرف می‌شود؛ می‌توان گفت که بیشتر عوارض لیفت سینه شامل این روش می‌باشد، به همین دلیل اکثر متقاضیان، روش لیفت سینه بدون جراحی را انتخاب می‌کنند تا عوارض و دوره نقاهت کمتری داشته باشد. در ادامه شما را با انواع روش‌های جراحی لیفت سینه آشنا خواهیم کرد.

  • لیفت هلالی سینه

یکی از روش‌های لیفت سینه از طریق جراحی، لیفت هلالی سینه است که ترجیحا برای آن دسته از خانم‌هایی که افتادگی کمی در قسمت سینه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته این روش در اکثر موارد همراه با جراحی بزرگ کردن سینه انجام می‌شود.

  • لیفت پری آرئولار سینه

یکی دیگر از روش‌های جراحی سینه جهت رفع مشکل افتادگی سینه، لیفت پری آرئولار است که یک روش ترکیبی با عمل جراحی بزرگ کردن سینه به حساب می‌آید؛ این روش نیز برای آن دسته از خانم‌هایی که افتادگی سینه آن‌ها خفیف است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • لیفت عمودی سینه


 

لیفت عمودی سینه به عنوان یکی دیگر از روش‌های لیفت سینه که عوارض لیفت سینه را به دنبال دارد، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که متقاضی بخواهد شکل سینه خود را به طور کامل تغییر دهد؛ در این روش پزشک دو برش بر روی سینه ایجاد کرده و با برداشتن پوست اضافی، سینه را به سمت بالا می‌کشد.

  • لیفت T وارونه سینه

پزشک متخصص برای آن دسته از خانم‌هایی که دارای افتادگی شدید سینه هستند از روش جراحی لیفت T وارونه استفاده می‌کند؛ پزشک متخصص در به کارگیری این روش، سه برش بر روی سینه ایجاد می‌کند. روش لیفت T وارونه یک روش ترکیبی با عمل جراحی کوچک کردن سینه نیز به حساب می‌آید.


لیفت سینه بدون جراحی

لیفت سینه بدون جراحی

لیفت سینه بدون جراحی، شامل روش‌های متعددی می‌باشد که در هر کدام از آن‌ها هیچ نیازی به بیهوشی و ایجاد برش بر روی سینه نیست؛ به همین دلیل عوارض لیفت سینه در روش‌‌های بدون جراحی، بسیار کم است؛ در ادامه شما را با هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

  • استفاده از نخ

در این روش پزشک متخصص نخ‌های مخصوصی را از طریق سوزن وارد پوست کرده، آن‌ها را به سمت استخوان ترقوه کشیده و محکم می‌کند؛ اینگونه اطراف سینه‌ها را بالا کشیده و مشکل افتادگی آن‌ها را رفع می‌کند. البته در روش استفاده از نخ برای لیفت سینه، نخ‌های استفاده شده پس از دو سال جذب بدن می‌شوند؛ از این رو این روش برای جلوگیری افتادگی سینه، هر دو سال یک بار نیاز به تمدید دارد.

  • لیزر درمانی

همانطور که در ابتدای مطلب عوارض لیفت سینه اشاره کردیم، یکی از دلایلی که موجب افتادگی سینه‌ها می‌شود، کمبود کلاژن است. لیزر درمانی برای لیفت سینه موجب می‌شود تولید کلاژن در قسمت سینه، تحریک شده و افزایش پیدا کند؛ درنتیجه سلول‌های مرده پوست از بین رفته و موجب بالا کشیده شدن سینه‌ها می‌شود. البته روش لیزر درمانی تاثیر بسیار جزئی در رفع مشکل افتادگی سینه‌ها دارد و به صورت مکرر باید انجام شود.

  • استفاده از پلاسما

روش استفاده از پلاسما برای بالا کشیدن سینه‌ها نیز بر روی تولید کلاژن متمرکز است؛ به گونه‌ای که با تولید انرژی پلاسمای سرد و منتقل شدن آن‌ها به لایه‌های پوست، تولید کلاژن تحریک شده، سینه‌ها سفت شده و به بالا کشیده می‌شوند؛ البته مشاهده نتایج لیفت سینه از طریق این روش چند ماه طول می‌کشد.

  • طب سوزنی

یکی از روش‌های قدیمی برای بالا کشیدن سینه‌ها که مانند روش جراحی، عوارض لیفت سینه را به دنبال ندارد، روش طب سوزنی است؛ اما مشکل این روش نیز طولانی بودن تعداد جلسات آن است. به گونه‌ای که استفاده از طب سوزنی برای بالا کشیده شدن به 15 تا 45 جلسه درمانی نیاز دارد و نتایج آن به سرعت قابل مشاهده نیست.

  • استفاده از دستگاه Caci

در روش استفاده از دستگاه Caci برای لیفت سینه، پزشک متخصص با استفاده از این دستگاه به اطراف ماهیچه‌های سینه پالس الکتریکی منتقل می‌کند؛ که این کار موجب سفت شدن ماهیچه‌های سینه می‌شود. در روش استفاده از دستگاه Caci نیز مانند روش طب سوزنی و استفاده از پلاسما، نتیجه لیفت سینه در لحظه قابل مشاهده نیست؛ به گونه‌ای که فرد متقاضی باید چندین و چند هفته به مطب پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرد.

  • استفاده از دستگاه ترماکول

دستگاه دیگری که ماهیچه‌های سینه را سفت کرده و تولید کلاژن را تحریک می‌کند، دستگاه ترماکول است؛ این دستگاه از طریق امواج رادیویی که به ماهیچه‌های سینه وارد می‌کند موجب سفت شدن آن‌ها می‌شود؛ البته پزشکان برای افتادگی‌های خفیف سینه از این روش استفاده می‌کنند و طی طولانی مدت آن را تکرار می‌کنند تا نتیجه دهد.

  • روش VBL

یکی دیگر از روش‌های غیر جراحی لیفت سینه که عوارض لیفت سینه در روش‌های جراحی را ندارد، روش VBL است؛ در این روش از پلاسمایی که از خون خود فرد گرفته می‌شود برای تحریک کلاژن‌ها استفاده می‌شود که درنتیجه به رفع چین و چروک سینه‌ها کمک می‌کند؛ البته این روش به تنهایی نمی‌تواند مشکل افتادگی سینه را از بین ببرد.

  • تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های لیفت سینه که می‌توان اثر آن را در لحظه مشاهده کرد، تزریق بوتاکس است؛ البته این روش فقط 4 ماه ماندگاری دارد و پس از گذشت این مدت زمان نیاز به تمدید دارد. بوتاکس یک سم به اسم بوتولونیوم است که عصب ماهیچه‌ها در زیر پوست را از کار می‌اندازد و مشکل افتادگی سینه را به صورت موقت از بین می‌برد.

  • تزریق ژل

یکی دیگر از روش‌های ناپایدار برای لیفت سینه که مانند تزریق بوتاکس، هر چند ماه یک بار نیاز به تمدید دارد تزریق ژل است؛ در این روش پزشک متخصص از ژل‌های لیفت صورت استفاده می‌کند تا سینه‌ها را بالا بکشد و مشکل افتادگی آن‌ها را رفع کند.

 

 

 


عوارض لیفت سینه چیست؟

عوارض لیفت سینه چیست؟

حالا که با لیفت سینه و انواع روش‌های آن آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با عوارض و معایبی که این روش برای رفع افتادگی سینه‌ها دارد نیز آشنا شوید. همانطور که اشاره کردیم لیفت سینه به صورت کلی یا از طریق عمل جراحی صورت می‌گیرد یا از طریق روش‌های غیر جراحی؛ که طبیعتا روش‌های غیر جراحی، تهاجمی نبوده و عوارض خیلی کمتری دارند. در ادامه شما را با عوارض لیفت سینه از طریق جراحی و از طریق روش‌های غیر جراحی آشنا خواهیم کرد.

عوارض لیفت سینه از طریق عمل جراحی

  • باقی ماندن جای زخم و بخیه پس از لیفت
  • بی‌حس شدن نوک سینه تا چند هفته بعد از لیفت
  • عدم تقارن در شکل و اندازه سینه‌ها درصورت انتخاب جراح بی‌تجربه
  • احتمال بروز مشکل در شیردهی در برخی از خانم‌ها
  • احتمال از دست دادن قسمتی از ناحیه تیره اطراف نوک سینه در برخی از خانم‌ها

عوارض لیفت سینه از طریق روش‌های غیر جراحی

  • در لیفت سینه با لیزر درمانی امکان خون‌ریزی، بروز زخم و کمی درد وجود دارد.
  • احتمال تغییر رنگ پوست در لیزر درمانی وجود دارد.
  • لیفت سینه از طریق تزریق ژل یا بوتاکس با مقداری کبودی و قرمزی همراه است.
  • لیفت با نخ نیز با کمی قرمزی و ورم همراه است.

بیشتر بدانید: لیفت سینه

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید