چرا جراحی سینه منجر به افزایش اعتماد بنفس می شود

چرا جراحی سینه منجر به افزایش اعتماد بنفس می شود

زنان در سراسر جهان با سینه‌های کوچک یا ناهموار اغلب به ظاهر خود اعتماد ندارند و ترجیح می‌دهند تحت عمل جراحی سینه قرار بگیرند. این روش می تواند تأثیر چشم گیری بر اعتماد به نفس فرد داشته باشد و رضایت کلی فرد را از تصویر بدنی خود افزایش دهد. مطالعات انجام شده نشان داده است که زنانی که تحت عمل جراحی سینه قرار می‌گیرند، احساس آرامش بیشتری نسبت به ظاهر خود دارند، که کیفیت زندگی را نیز بهبود می‌بخشد.


عمل جراحی سینه چیست؟

عمل جراحی سینه چیست؟

 

جراحی سینه نوعی عمل جراحی است که می تواند شامل کوچک کردن، بزرگ کردن، بازسازی و لیفت سینه ها باشد. هدف از جراحی سینه ایجاد تغییراتی در اندازه، شکل و موقعیت سینه ‌های زنان است. بسته به موقعیت فردی و نتیجه مورد نظر، ممکن است از تکنیک های متفاوتی در طی جراحی سینه استفاده شود. روش‌های متداول مورد استفاده در جراحی سینه عبارتند از: کاشت پروتز سینه، انتقال چربی برای تقویت سینه‌ ها یا ایجاد تقارن پس از ماستکتومی از جمله موارد دیگر می باشد.


علت محبوبیت جراحی سینه چیست؟

 

علت محبوبیت جراحی سینه چیست؟

 

  • جراحی سینه طی سال ‌ها به دلیل عوامل متعددی محبوبیت زیادی پیدا کرده است: میل به اعتماد به نفس بیشتر و احساس خوبی نسبت به ظاهر خود، تغییر در ارزش‌ ها و استاندارد های اجتماعی، پیشرفت‌ های فن ‌آوری در حال ظهور در جراحی‌ه ای زیبایی و موارد دیگر.
  • برای بسیاری از زنان، جراحی سینه می تواند یک تصمیم بزرگ برای تغییر زندگی باشد. نه تنها مزایای فیزیکی مانند زیبایی و شکل بدن را بهبود می بخشد، بلکه مزایای روانی مانند احساس قدرت و بهبود عزت نفس را نیز به همراه دارد.
  • علاوه بر این، بسیاری از زنانی که جراحی سینه انجام داده‌ اند، متوجه می‌شوند که نتایج جراحی آن ها سطوح راحتی را برای فعالیت‌ هایی مانند ورزش کردن یا پوشیدن انواع خاصی از لباس ‌ها فراهم می‌کند.

بنابراین، جای تعجب نیست که جراحی سینه به یکی از پر طرفدار ترین روش های جراحی برای افزایش اعتماد به نفس، در سراسر جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

 


اولین هفته پس از جراحی سینه

بدون شک شما بعد از عمل جراحی سینه، برای هفته اول دوران نقاهت خود، نیاز به یک نفر که با آن احساس راحتی داشته باشید، نیاز خواهید داشت. چرا که در هفته ی اول بعد از جراحی سینه شما باید کمترین فعالیت و میزان فشار بر روی سینه های خود وارد نمایید. حتما برای کار های اولیه خود، از شخصی که با او احساس راحتی دارید، کمک بگیرید.


زندگی پس از جراحی سینه

 

زندگی پس از جراحی سینه

 

جراحی سینه یک تصمیم مهم است که بسیاری از زنان در زندگی خود می گیرند. این جراحی می تواند زندگی شما را تغییر دهد و این پتانسیل را خواهد داشت تا که کیفیت زندگی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. پس از جراحی، زندگی متفاوتی در انتظار شما خواهد بود. شما دیگر همانند قبل نخواهید بود. اندامی که در ذهن خود داشتید، دیگر به واقعیت تبدیل شده است. باتوجه به متناسب شدن سینه های شما، حتی ساده ترین لباس ها نیز، شما را جذاب و خوش استایل، جلوه می دهد.

شما با داشتن سبک زندگی سالم بعد از جراحی سینه، می توانید هر نوعی لباس را که دوست دارید به راحتی پوشیده و از آن لذت ببرید. در میان دوستان خود با اعتماد به نفس بالا، ظاهر شده و چشمان همه را به خود خیره می نمایید.

درد های مزمنی که شما را قبل از جراحی سینه، آزار می داد، پس از عمل از بین رفته و شما احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.


مهم ترین مراقبت ها بعد از جراحی سینه

 

مهم ترین مراقبت ها بعد از جراحی سینه

 

  • تورم سینه ها

تورم سینه ها بعد از عمل، مسئله ای کاملا طبیعی می باشد. میزان این تورم در همه ی افراد یکسان نخواهد بود. بعد از چند هفته؛ تورم سینه ها کاهش پیدا خواهد کرد. پس جای نگرانی نیست.

  • اسکار بعد از جراحی سینه

بعد از جراحی سینه، به طورکلی حدود یکسال طول می کشد تا به طور کامل محل زخم های جراحی سینه از بین برود. توجه داشته باشید با استفاده از پماد های مخصوص که جراح برای شما تجویز می نماید، می توانید سرعت ترمیم جای اسکار بعد از جراحی را افزایش دهید.

  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم

بعد از جراحی به دلیل دارو های بیهوشی دچار حالت تهوع و با کاهش اشتها رو به رو می شوید. بهتر است در روز های اول بعد از جراحی سینه، از غذا های نرم و سبک استفاده نمایید. همچنین مصرف مایعات را دو برابر و مصرف نمک را کم نمایید تا سریع جای کبودی بر روی سینه های شما از بین برود.

  • استفاده از سوتین مورد تایید جراح سینه

بعد از جراحی سینه شما باید به صورت مداوم حداقل تا هشت هفته بعد از جراحی، سوتین مورد تایید جراح را به صورت دائم بپوشید. فقط هنگام استحمام می توانید آن را در آورده اما بلافاصله بعد از حمام باید سوتین را بپوشید.


مشاوره با خانم دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران  میتواند کمک بزرگی در زمینه جراحی های مرتبط با پستان برای شما باشد


جراحی سینه در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است، به طوری که زنان بیشتری به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود از طریق تغییرات زیبایی در بدن خود هستند. علاوه بر تغییرات فیزیکی، مانند افزایش سایز یا تقارن سینه‌ها، بیماران می‌توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند که با تصمیم‌ گیری در مورد ظاهر زیبای ی‌شناختی و احساس خوب در مورد آن به وجود می‌آید. این روش کم ترین تأثیر را بر روی نوک سینه ها خواهد داشت. از آن جایی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، دوران نقاهت بسیار کوتاه خواهد بود و هیچ خطری با توسل به این نوع روش به وجود نمی آید.

با کمک دکتر رقیه جلیلی، جراحی سینه می تواند برای بسیاری از زنان از نظر راحتی و اعتماد به نفس یک روش تغییر دهنده زندگی و ایجاد زندگی شاد تر شود.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید